مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از تمدید مهلت ارسال آثار به کنگره ملی شعر کرامت تا ۱۵ تیرماه خبر داد.

حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور در گفت‌و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، با اشاره به برگزاری کنگره ملی شعر کرامت در مردادماه سال جاری اظهار کرد: این کنگره به منظور پاسداشت شخصیت بانوی کریمه اهل بیت(ع) در قالب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود.

وی از مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در برگزاری کنگره ملی شعر کرامت یاد کرد و افزود: این کنگره به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیها و بزرگداشت احمد بن موسی(شاهچراغ) همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره ائمه اطهار و اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار در زمینه سیره و شخصیت بانوی کرامت و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی از اهداف برگزاری کنگره مذکور است.

وی با اشاره به اینکه شعرهای غزل و مثنوی در کنگره ملی شعر کرامت مورد بررسی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره تا ۳۰ خردادماه سال جاری بوده اما اکنون این مهلت تا ۱۵ تیرماه تمدید شده است.

حجت‌الاسلام بهشتی‌پور ادامه داد: فرهنگ رضوی، هجرت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، فضایل، شخصیت و ابعاد زندگانی ایشان از محورهای فراخوان کنگره ملی شعر کرامت است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و فرآیند ثبت نام و ارسال اثر به دبیرخانه کنگره مذکور با استفاده از تارنمای «شمس توس» دنبال می‌شود، گفت: هر شاعر می‌تواند در هر بخش حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

انتهای پیام/۱۱۵