تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: آموزش علوم بر اساس فرهنگ اسلامی و بومی سازی آن ها و به کار گیری این علوم در راستای خدمت به کشور امری بسیار مهم است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم گفت: در قرآن کریم وقتی سخن از خلقت انسان به میان می آید بعد از استقرار انسان بر روی زمین تاکید بر عمران و آبادانی دارد و باید به این مساله توجه جدی شود.

امام جمعه قم افزود: خداوند دنیا را برای تلاش و انجام کار قرار داده  و در کنار تاکید بر انجام اعمال عبادی مثل نماز و روزه و… ، پرداختن به تلاش و کار، عمران و آبادانی را مورد توجه قرار داده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: نگاه قرآن به آبادانی با نگاه دنیای غرب بسیار متفاوت است به طوریکه از نگاه دین اسلام گسترش زراعت، کشاورزی و توسعه صنعت های به روز و متناسب با نیاز انسان ها و البته با حفظ کرامت انسان ها و حرکت در مسیر کمال است.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره برگزاری سیزدهیمن جشنواره قرآن و عترت که توسط این دانشگاه برگزار خواهد شد گفت: برگزاری برنامه های قرآنی و معارفی در این دانشگاه جای تقدیر و تشکر را دارد و باید تلاش کرد هر کس بر اساس شغل و وظیفه ای که دارد از آیات و دستوران قرآن بهره خاصی بگیرد و بر اساس آن ها حرکت نماید.

وی در پایان تاکید کرد: آموزش علوم بر اساس فرهنگ اسلامی و بومی سازی آن ها و به کار گیری این علوم در راستای خدمت به کشور امری بسیار مهم است و باید کسانیکه مهارت های شغلی را در این دانشگاه ها آموزش می بینند در خدمت کشور باشند.

انتهای پیام /۱۱۰