تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: افرادی که در تامین اجتماعی سهم دارند باید در مدیریت این مجموعه نیز مشارکت داشته باشند چرا که این موضوع سبب پیشرفت می‌شود و از تغییر رویکردهای اصلی این مجموعه توسط دولت‌ها جلوگیری می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران تامین اجتماعی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، ضمن گرامیداشت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: باید از خدمات متنوعی که توسط سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود، تقدیر کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نگاه تامین اجتماعی بدون مباحث قومی، سیاسی و دینی دارای رویکرد انسانی و خدماتی است، اضافه کرد: بر اساس سیره اهل بیت(ع) و آموزه‌های قرآن کریم، کاری که انسانی در جامعه انجام می‌دهد دارای عقبه مشخصی بوده که این عقبه دولت و نظام است به همین علت باید مخارج افراد ناتوانی که توان خود را برای جامعه گذاشته‌اند تامین و از آنها حمایت شود.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: افرادی که بدهکار به تامین اجتماعی هستند از جمله دولت و مراکز دیگر باید دین خود را ادا کنند چرا که این سازمان درآمدزا و به دنبال فعالیت‌های اقتصادی نیست بلکه دستگاهی غیر وابسته به دولت بوده که درآمدهای خود را از مردم تامین می‌کند به همین علت اگر بدهی‌های خود را طلب نکند به مردم آسیب می‌رسد.
وی با بیان اینکه سهم کارفرمایان و کارگران در تامین اجتماعی مشخص است، عنوان کرد: افرادی که در این مجموعه سهم دارند باید در مدیریت تامین اجتماعی نیز مشارکت داشته باشند چرا که این موضوع سبب پیشرفت می‌شود و از تغییر رویکردهای اصلی این مجموعه توسط دولت‌ها جلوگیری می‌کند.
آیت‌الله سعیدی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی به معنای مریض شدن و بی‌توجهی به بهداشت نیست بلکه این مجموعه همانند اورژانس و آتش‌نشانی عمل می‌کند و برای رفع نگرانی‌های جامعه در هنگام حادثه پیش‌بینی شده است.
وی با تاکید بر اینکه الکترونیکی کردن خدمات تامین اجتماعی سبب صرفه‌جویی در وقت مردم و امکانات کشور می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم با ارائه آموزش‌های مطلوب به مردم بتوانیم در ابعاد مختلف تاثیرگذاری لازم را به دنبال داشته باشیم.
انتهای پیام/۱۱۵