مدیر شبکه رادیویی معارف گفت: باید تزریقات معنوی و فکری را در فضاهای مجازی دنبال کنیم؛ شیوع شبهات اعتقادی یکی از مباحثی است که در دستور کار دشمن قرار دارد به همین علت رادیو معارف در رفع تهدیدهای اعتقادی که بنیان‌های جامعه را هدف قرار گرفته است، اهتمام دارد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مجتبی تونه‌ای در دیدار مدیران و مسؤولان شبکه رادیویی معارف با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) انجام شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس شبکه رادیویی معارف اظهار کرد: این رسانه دینی با توجه به اینکه مخاطبان خاصی را به خود اختصاص داده است باید دارای برنامه‌های کیفی مطلوبی نیز باشد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های رادیو معارف قبل و بعد از پخش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: تناسب برنامه با نیازهای مخاطب، تنوع‌بخشی در موضوع‌های مختلف، استفاده از قالب‌های رسانه‌ای و مسابقات فرهنگی ویژه جوانان از اولویت‌هایی بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر شبکه رادیویی معارف خاطرنشان کرد: برآیند برنامه‌های رادیو به سمت ایجاد بینش توحیدی است به همین علت بدون توجه به آیات و روایات هیچ موضوع دیگری را در رادیو معارف دنبال نمی‌کنیم؛ جامعه متدین در سطوح مختلف می‌تواند از برنامه‌های این رسانه استفاده کند.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای نیز در سطح عموم مورد توجه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: بسیاری از برنامه‌ها در قالب کتاب و نرم‌افزار تولید شده و برخی از کتاب‌ها نیز در حوزه استفاده از ماهواره، تحکیم خانواده و افزایش جمعیت به چاپ پنجاهم رسیده است.

تونه‌ای از گسترش بسترهای ارتباطی یاد کرد و ادامه داد: باید تزریقات معنوی و فکری را در حوزه ارتباطات و فضاهای مجازی دنبال کنیم؛ شیوع شبهات اعتقادی یکی از مباحثی است که در دستور کار دشمن قرار دارد به همین علت رادیو معارف در رفع تهدیدهای اعتقادی که بنیان‌های جامعه را هدف قرار گرفته است، اهتمام دارد.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان رادیو معارف ارتباط مطلوبی با این رسانه دارند، مطرح کرد: یکی از برنامه‌های رادیو معارف را با عنوان پرسمان به این موضوع اختصاص داده‌ایم؛ پیگیری مطالبات رهبر انقلاب اسلامی در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت از مسؤولان بخشی از اقدامات انجام شده است.

مدیر شبکه رادیویی معارف یکی از ویژگی‌های رادیو معارف را پرداختن به مباحث دینی روز جامعه دانست و اظهار کرد: در قالب‌برنامه‌های متنوع کارشناسان دینی راهکارهای فقهی را در عرصه‌های مختلف ارائه می‌دهند؛ در سال‌های اخیر بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده افزایش مخاطب و بیش از ۹۸ درصد رضایتمندهای مردمی را رقم زده‌ایم.

وی از فعالیت بخش‌های خبری در راستای انعکاس فعالیت‌های دینی یاد کرد و افزود: آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها تا کنون تعاملات مطلوبی با رادیو معارف داشته است.

انتهای پیام/۱۱۵