معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: امسال باید در راستای تحقق شعار «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» فعالیت‌های رسانه‌ای گسترده انجام شود چرا که رسانه‌ها در تحقق شعار دهه کرامت امسال نقش محوری محوری دارند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام صفر فلاحی ظهر امروز طی نشست خبری که به مناسبت دهه کرامت در سالن جلسات حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، از حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان نماینده اهل بیت(ع) در قم نام برد و اظهار کرد: ‌ایشان حق بزرگی بر گردن مسلمانان به ویژه ایرانیان دارند چرا که این بانو محور وحدت بوده و زمینه‌ای برای اثبات مهر و محبت خود نسبت به اهل بیت(ع) است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تاکید بر اینکه امسال دهه کرامت متفاوت‌تری را نسبت به سال‌های گذشته دنبال می‌کنیم، اضافه کرد: مراسم استقبال از کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمان آستان‌های مقدس امام رضا علیه‌السلام و حضرت شاه چراغ علیه‌السلام در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم شب میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها تصریح کرد: طی شب‌های نخست دهه کرامت میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) از جمله سید مجید بنی‌فاطمه سید مهدی میرداماد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز هر روز با حضور نمایندگان ارگان‌ها و نهادهای مختلف برگزار و در این مراسم به ویژگی‌های این بانوی کریمه پرداخته می‌شود.

وی از برگزاری مراسم شام میلاد کریمه اهل بیت(ع) یاد کرد و ادامه داد: برای روز ولادت امام رضا علیه‌السلام نیز برنامه‌های مختلفی از جمله محفل انس با قرآن با حضور قاریان مشهدی برنامه‌ریزی شده است؛ ویژه برنامه گرامیداشت احمد بن موسی علیه‌السلام و برنامه‌های ویژه دهه کرامت قبل از ظهرها نیز با محوریت معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، توحید و ولایت دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه ویژه برنامه محفل عصر شعر مکلوت هشتم روز سوم مردادماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این مراسم از خدمات استاد محمدعلی مجاهدی به عنوان پیشکسوت شعر آیینی کشور تقدیر می‌شود؛ در این برنامه به دنبال معرفی شعر آیینی هستیم چرا که باید به شعر به صورت گسترده‌تری توجه شود.

وی با اشاره به برگزاری دعای ندبه با مشارکت هیأت رزمندگان اسلام در شبستان امام خمینی(ره) تصریح کرد: نشست شورای بزرگداشت دهه کرامت کشور با حضور اعضای ستاد دهه کرامت، مسؤولان ارشد استان و ائمه جمعه قم برگزار و در حاشیه این مراسم از پنج اثر آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در مورد شخصیت این بانوی کریمه رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای زائران غیر ایرانی تدارک دیده شده است که با همکاری جامعه‌المصطفی، دفتر وارت امور خارجه در استان قم و جامعه‌ جهانی اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش بزرگ ویژه بانوان با عنوان «در پناه بانو» یاد کرد و ادامه داد: این برنامه همزمان با روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها بعد از گلباران حرم مطهر با حضور پرشور بانوان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه روز سوم مردادماه ویژه برنامه دختران با عنوان «ترنم باران» برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این برنامه به دنبال ارائه الگوهای مناسب برای دختران هستیم؛ روز سیزدهم مردادماه نیز همزمان با میلاد امام رضا علیه‌السلام همایش ترنم باران ویژه پسران برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در شب میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها و امام رضا علیه‌السلام موزه آستان مقدس به صورت رایگان پذیرای علاقمندان خواهد بود.

حجت‌الاسلام فلاحی به رونمایی از بروشور و کتابچه‌هایی به زبان‌های اسپانیایی، چینی و آلمانی در اداره زائران غیرایرانی اشاره کرد و گفت: حلقه‌های معرفت ویژه زائران غیر ایرانی با محوریت شخصیت حضرت معصومه سلام‌الله علیها دنبال می‌شود؛ اتاق عقد حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز به زوج‌های جوانان خدمات می‌دهد.

وی با بیان اینکه مسابقه «در محضر کریمان» در دهه کرامت برگزار می‌شود، افزود: ویژه برنامه طوبی کرامت نیز به منظور تجلیل از فعالان بخش معارف قرآن آستان مقدس برگزار می‌شود؛ مرکز قران و حدیث استان مقدس هر ساله بخش قابل توجهی از افراد را حافظ قرآن می‌کند و در این راستا دوره‌های مختلف معارفی و آموزشی را نیز در دستور کار قرار داده است.

حجت‌الاسلام فلاحی با تاکید بر اینکه ویژه برنامه نسیم کرامت نیز در روزهای نخست دهه کرامت ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال باید در راستای تحقق شعار «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» فعالیت‌های رسانه‌ای گسترده انجام شود چرا که رسانه‌ها در تحقق شعار دهه کرامت امسال نقش محوری محوری دارند و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت رسانه‌های استان به شیوه مطلوبی استفاده کنیم.

وی ارسال ایمیل‌های معارفی به میهمانان غیر ایرانی و ارسال محتوای دینی ویژه دهه کرامت به نمایندگان ولی فقیه به استان‌ها را از دیگر برنامه‌های آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) دانست و عنوان کرد: در روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها گلباران حرم مطهر با همکاری جمعیت هلال احمر انجام می‌شود و حرکت کاروان گل نیز با همکاری شهرداری در سطح شهر قم دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به رونمایی از آثار کمپین تبلیغاتی «شاد باشی» در قم عنوان کرد: جشن‌های خانوادگی سلام نیز با همکاری رادیو معارف در صحن امام رضا علیه‌السلام حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۵