تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) گفت: دهه کرامت نباید جناحی و سیاسی شود چرا که این مباحث برنامه‌های معنوی را مورد تاثیر قرار می‌دهد در حالی که دهه کرامت خط مستقیمی برای نظام اسلامی است که بخش‌های مختلف در این دهه با نشاط و شاد هستند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امرز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت که در سالن محراب انجام شد، با اشاره به اینکه باید شادی مورد نظر اهل بیت(ع) را در جامعه ترویج دهیم، اظهار کرد: همانطور که در حزن و اندوه اهل بیت(ع) به مراسمات عزاداری توجه داریم در شادی آنها نیز باید نسبت به برگزاری مراسمات جشن توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات مراسمات معنوی دهه کرامت در حال توسعه است، اضافه کرد: امت اسلام نشان داده‌اند که به عنوان برترین امت‌ها و پیروان ادیان الهی بوده و به ولایت اهل بیت(ع) گره خورده و پیام امام هشتم علیه‌السلام را دریافت کرده‌اند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) بر تنظیم سفرنامه ویژه امام رضا علیه‌السلام تاکید کرد و گفت: باید به محتوای این سفر توجه شود چرا که این سفر پر از محتواهای اسلامی و معنوی است، یکی از خواسته‌های رهبر انقلاب اسلامی نیز  ترویج سبک زندگی اسلامی با استفاده از محتویات سفر امام رضا علیه‌السلام است.

وی خاطرنشان کرد: تاز مانی که آفت‌های فکری از فضاهای ذهنی بیرون نرود نمی‌توانیم از محتویات دینی استفاده کنیم؛ در حدیث سلسله‌الذهب شرکای خداوند متعال در مرحله نخست مورد نفی قرار می‌گیرد و بعد از آن یگانگی خداوند متعال مطرح می‌شود.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه ایرانی‌های پاسدار ارزش‌ها با شنیدن حدیث سلسله‌الذهب این حدیث را در ورودی منازل خود نصب کردند، عنوان کرد: این حدیث پیامی کوتاه اما عبرت‌انگیز است که باید از آن استفاده کنیم.

امام جمعه قم یادآور شد: مباحث معرفتی و سیاسی اسلام به عنوان موضوع‌های اصلی مطرح است اما مردم باید به دور از تنش‌ها شاد شوند، دهه کرامت نباید جناحی و سیاسی شود چرا که این مباحث برنامه‌های معنوی را مورد تاثیر قرار می‌دهد در حالی که دهه کرامت خط مستقیمی برای نظام اسلامی است که بخش‌های مختلف در این دهه با نشاط و شاد هستند.

انتهای پیام/۱۱۵