برترین‌های کنگره ملی شعر کرامت امشب طی مراسمی با حضور اساتید شعر آیینی و مشارکت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در قم تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر کرامت امشب با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای استان قم، حجت‌الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی استان مقدس کریمه اهل بیت(ع) و جمعی دیگر از مسؤولان استانی در سالن همایش‌های شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم طی سخنانی مطرح کرد:‌ در کنگره ملی شعر کرامت به دنبال این هستیم تا بتوانیم مجموعه آثار برگزیده را در قالب مجموعه مشخصی در اختیار علاقمندان قرار دهیم؛ این کنگره فرصت مطلوبی برای استان قم بوده است چرا که شخصیت‌های برجسته شعر آیینی از جمله استادان مجاهدی و علوی در این جشنواره نقش‌آفرین بوده‌اند.

همچنین احمدی مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دیگر سخنران این مراسم از حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به عنوان شفاعت کننده نام برد و افزود: امیدواریم دهه کرامت وسیله‌ای شود تا با ابزار ادبیات و هنر بتوانیم معرفت خود را نسبت به ائمه اطهار(ع) افزایش داده و از این بزرگواران به عنوان اسوه عملی الگوبرداری کنیم.

در ادامه این مراسم از دانشنامه سه جلدی امام رضا علیه‌السلام به همت بنیاد فرهنگی بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام رونمایی و به نمایندگی از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها از مشارکت کلانترزاده رئیس اداره اطلاع‌رسانی این آستان مقدس در راستای برگزاری کنگره ملی شعر کرامت تقدیر شد.

محمدعلی مجاهدی استاد برجسته شعر آیینی نیز طی سخنانی مطرح کرد: انسان با استفاده از شعر آیینی به دنبال رهایی از اهریمن نفس بوده و تلاش می‌کند مقابل ظلم و ستم ایستادگی کند؛ وقتی که یک جامعه اسلامی ستم‌ستیزی و ایستادن در برابر بیگانه را در صدر برنامه‌های خود قرار می‌دهد و سعی می‌کند استقلال و فرهنگ کیان دینی را حفظ کند، جهاد اصغر را دنبال کرده و در نتیجه این جامعه به مقام حریت و رهایی رسیده است.

لازم به ذکر است، برترین‌های کنگره ملی شعر کرامت در این مراسم در وصف امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیها به شعرخوانی پرداخته و با دریافت هدایایی نفیس مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/۱۱۵