رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: امثال آیت‌الله علی مشکینی حوزوی اسوه و الگو هستند و حوزه‌های علمیه به این شخصیت‌ها نیاز دارد، عظمت قم نیز به این افراد وابسته است به همین علت باید به جامعه معرفی شوند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت آیت‌الله علی مشکینی که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه رفتار انسان نشان از افکار اوست، ‌اظهار کرد:‌ تا زمانی که فردی عملی انجام ندهد و سخنی به زبان نیاورد ارزش و جایگاه او مشخص نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه رفتارها بیانگر افکار انسان‌ها است، تصریح کرد:‌ آیت‌الله مشکینی بیش از دو دهه امام جمعه قم بود و در طول دوران امامت خود ۳۶۰ خطبه را خواند که برخی از نکات این خطبه‌ها در ذهن علما و مردم استان قم ماندگار شده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از خبرگان رهبری به عنوان سرمایه انسانی جامعه اسلامی ایران نام برد و عنوان کرد: منتخبان دینی ملت بزرگ و سرافراز ایران اسلامی در این مجلس گردهم آمده‌اند که بیشتر این افراد شاگرد کلاس آیت‌الله علی مشکینی بوده‌اند؛ بسیاری از فقهایی که اکنون فضلای بسیاری شاگرد آنها هستند نزد آیت‌الله مشکینی دروس دینی خود را سپری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله علی مشکینی نه تنها یک فقیه، اصولی و مفسر قرآن بلکه یک استاد برجسته اخلاق بوده است، تصریح کرد: در اجتماع امشب برخی از فضلای حوزه حضور دارند که نزد ایشان به معنویت رسیده‌‌‌اند؛ اکنون در حوزه فقه، اصول و ادبیات اساتید بسیاری داریم اما استاد اخلاق بسیاری نداریم.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه آیت‌الله علی مشکینی در تبعیت از ولایت فقیه پیشتاز بود، اظهار کرد: این شخصیت دینی نسبت به رزق و برق دنیا بی‌تفاوت و پست‌ها را ناچیز می‌خواند به همین علت ‌برای انقلاب بار نبود در حالی که اکنون برخی مدیریت می‌کنند اما خرج آنها بسیار بالاست، آیت‌الله مشکینی برای انقلاب اسلامی خرجی نداشت و به صورت ساده زندگی می‌کرد.

وی گفت: با صحبت‌های کوتاه و مختصر نمی‌توانیم شخصیت آیت‌الله مشکینی را معرفی کنیم، امثال این شخصیت حوزوی اسوه و الگو هستند و حوزه‌های علمیه به این شخصیت‌ها نیاز دارد، عظمت قم نیز به این افراد وابسته است به همین علت باید به جامعه معرفی شوند.

حجت‌الاسلام تقوی یادآور شد: فرهنگی که از قم می‌جوشد تشنگان معارف اهل بیت(ع) را سیراب می‌کند؛ این مراسم بزرگداشت باید این نهیب را به ما بزند که باید از شخصیت‌های موجود استفاده کرده و قدردان آنها باشیم از جمله این شخصیت‌ها در عالم اسلام زیاد نیستند به همین علت باید قدردان مراجع و بزرگان دینی باشیم.

انتهای پیام/۱۱۵