مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) گفت: بیش از چهار هزار و ۸۰۰ دقیقه برنامه در ۵۴ شبکه رادیویی و تلویزیونی از بخش‌های مختلف حرم مطهر در شب و روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها پخش شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد بهشتی پور در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، در راستای فعالیت‌های حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) در دهه کرامت اظهار کرد: در صبح روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها آیین معنوی خطبه خوانی به همراه مراسم جشن میلاد و افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

وی افزود: در مراسمات صبح روز میلاد مراجع تفلید، علما و تولیت‌های اعتاب مقدس جهان اسلام ازجمله تولیت آستان‌های مقدس امام حسین علیه‌السلام، امام رضا علیه‌السلام، امام کاظم علیه‌السلام و امام جواد علیه‌السلام، حضرت احمد بن‌موسی علیه‌السلام، حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام، مسجد مقدس جمکران و نمایندگان حرم امام علی علیه‌السلام حضور یافتند.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به برگزاری مراسم استقبال از کاروان خادمان حرم امام رضا علیه‌السلام، خاطرنشان کرد: در این دهه از پنجره فولاد حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها، پرچم جدید گنبد طلایی حرم مطهر مطهر، کتاب عکس خواهر خورشید، چهار عنوان کتاب دیگر و نرم افزار بخش بین‌الملل آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) رونمایی شد.

وی از اعزام خادمین آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با عنوان کاروان سفیران کریمه یاد کرد و گفت: این کاروان‌ها در استان‌های شیراز، اصفهان، سمنان، گیلان، شهرکرد، یزد، همدان، هرمزگان، زاهدان، تهران، گلستان، قم و برخی از کشور‌های دنیا به برگزاری ۴۴۲ برنامه پرداختند.

حجت‌الاسلام بهشتی‌پور اضافه کرد: برنامه‌های محوری کاروان سفیران کریمه در استان‌های مذکورد غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان، غبارروبی از امامزادگان، دیدار با ائمه جمعه، عیادت از بیماران بیمارستان‌ها، حضور در آسایشگاه سالمندان و معلولین، حضور در همایش‌های و برنامه‌های مختلف استان میزبان، برپایی نمایشگاه‌ها و میزبانی از مسابقات فرهنگی بوده است.

وی یادآور شد: بیش از چهار هزار و ۸۰۰ دقیقه برنامه در ۵۴ شبکه رادیویی و تلویزیونی از بخش‌های مختلف حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) در ساعات مختلف شب و روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها پخش شده است.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها از نشر ۲۳ هزار خبر و بازنشر آن در نشریات و مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری حرم مطهر خبر داد و گفت: بیش‌از ۱۲۰ مورد کلیپ، فیلم کوتاه و مستند توسط صوت و تصویر حرم مطهر تولید و به شبکه‌های استانی ارسال شده است.

وی با اشاره به پذیرایی از زائران در وعده‌‌های مختلف در مهمانسرای حضرت معصومه سلام‌الله علیها، عنوان کرد: در صحن‌های حرم مطهر نیز ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از زائران و ایستگاه‌های فرهنگی با غرفه‌های کودک و نوجوان برپا شده است.

حجت‌الاسلام بهشتی‌پور از برپایی ۱۱۰ مجلس شادی در حرم کریمه اهل بیت(ع) به مناسبت دهه کرامت یادکرد و ادامه داد: در حرم مطهر، نگارستان اشراق، فرودگاه مهرآباد و ایستگاه‌های راه‌آهن ۱۲ نمایشگاه با موضوع دهه کرامت برپا شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوعات مرتبط به امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌الله علیها و حضرت احمد بن‌موسی علیه‌السلام، مطرح کرد: در کارگاه هنری بحر کرم ۱۱۰ اثر فاخر در حوزه گرافیک و کاریکاتور تولید و در استان‌های مختلف اکران شده است.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات روابط آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ضمن تقدیر و تشکر از تمامی خادمین حرم مطهر کریمه اهل بیت علیه سلام و مدیران استان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، پیامکی و اینترنتی، گلباران هوایی و حرکت کاروان گل در صبح روز میلاد، برگزاری جشن‌های خانوادگی و پیوند آسمانی صدها زوج در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از دیگر برنامه‌های این آستان در دهه کرامت بوده است.

انتهای پیام/۱۱۵