مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) از اختصاص پنج کمک هزینه سفر به عتبات و عالیات، ۱۱۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و متبرکات آستان‌های مقدس معصومین(ع) به برگزیدگان جشنواره مردمی کرامت خبر داد.

حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره مردمی کرامت اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت نهادهای مختلف مردم‌محور از جمله پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری مسجد، هیأت‌های مذهبی و دیگر مجموعه‌های فرهنگی استان به منظور افزایش مشارکت‌های مردمی در دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری جشن‌های میلاد، حلقه‌های معرفت، مسابقات کتابخوانی، تئاتر، سرود و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی از جمله محورهای اصلی جشنواره مردمی کرامت است که این محورها در قالب چهار موضوع اصلی حضرت معصومه سلام‌الله علیها، امام رضا علیه‌السلام، حضرت شاهچراغ(ع) و شعار «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» دنبال می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) از اجرای طرح نذر شادی به عنوان بخش ویژه جشنواره مردمی کرامت یاد کرد و ادامه داد: در این بخش از ظرفیت‌های مردمی برای تامین هزینه درمان بیماران، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان و میزبانی از زائر اولی‌های حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها و آستان قدس رضوی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ترویج شادی مورد پسند اهل بیت(ع) باید به صورت مطلوب‌تری مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: همانطور که در عزاداری‌ها و شهادت‌ها اهتمام جدی نسبت به برگزاری مجالس اهل بیت(ع) و شریک بودن در غم این خاندان وجود دارد، باید در شادی‌ها و جشن‌ها نیز این اهتمام مشاهده شود.

حجت‌الاسلام بهشتی‌پور با تاکید بر اینکه روند ثبت‌نام جشنواره مردمی کرامت از دوم مردادماه آغاز شده است، عنوان کرد: افراد تا سیزدهم ماه جاری می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام و همچنین تا ۳۱ مردادماه گزارش‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی یادآور شد: برای افراد برتر این جشنواره پنج کمک هزینه سفر به عتبات و عالیات، ۱۱۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و متبرکات آستان‌های مقدس معصومین(ع) درنظر گرفته شده است که همزمان با دهه ولایت طی مراسمی به آنها اهدا می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۵