۹۰ نفر از سفیران کریمه اهل بیت(ع) طی دهه کرامت همراه با ۳۵ روحانی و مداح و در قالب ۳۵ گروه به ۱۱۰ شهرستان اعزام شدند و بیش از ۳۰۰ هزار بسته متبرک، سه هزار هدیه ویژه کودکان، هزار و ۵۰۰ جلد کتاب برای تجهیز کتابخانه‌های مساجد و ۷۰ بسته حمایتی ویژه نیازمندان را توزیع کردند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، به مناسبت دهه کرامت، آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) خادمین حرم مطهر را به صورت گروه‌های جداگانه و با عنوان کاروان‌های سفیران کریمه به استان‌ها و کشورهای مختلف برای برگزاری همایش‌ها و جشن‌های میلاد اعزام کرد.

کاروان سفیران کریمه در استان‌های یزد هشت روز، همدان سه روز و اصفهان هفت روز اقامت داشته و ویژه برنامه‌های مختلف دهه کرامت را دنبال کرده‌اند.

خادمان بانوی کریمه اهل بیت(ع) در سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به هشت هزار بسته فرهنگی و متبرکه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها را توزیع کردند؛ جشن‌های سایه‌سار کریمه نیز از دوم الی هفتم مردادماه با حضور پر شور اقشار مختلف مردم در استان هرمزگان برگزار شده است.

گفتنی است، کاروان سفیران کریمه طی سفر خود به استان زاهدان علاوه بر برگزاری مراسماتی در مسجد امام علی علیه‌السلام و هنگ مرزی، با مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان دیدار و سبدهای کالا را به عنوان هدیه حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها به آنها اهدا کردند.

همچنین طرح سالم‌سازی دریاهای انزلی و جشن دهه کرامت ویژه نیروی‌های دریایی سپاه شهر انزلی با حضور خادمان حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد، در استان سمنان نیز مراسمات جشن در زندان سمنان با سخنرانی کارشناسان دینی و مدیحه‌سرایی مداحان برگزار و بعد از آن از مرکز نگهداری ایتام و کودکان بی‌سرپرست بازدید شد.

لازم به ذکر است، کاروان سفیران کریمه پرچم متبرک حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها را نیز در سفرهای خود همراه داشتند تا مردم استان‌های مختلف از آثار معنوی و برکت این پرچم استفاده کنند.

رئیس اداره زائران غیر ایرانی در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری حضرت معصومه سلام‌الله علیها اظهار کرد: خادمین حرم کریمه اهل بیت(ع) در ۲۶ مرکز مختلف در ۹ کشور دنیا نیز برنامه‌های دهه کرامت را برای محبان و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت دنبال کرده‌اند.

کمال ثریا اردکانی اضافه کرد: سفیران کریمه در دو مرکز اسلامی امام مهدی(عج) و جعفری شهر تورنتوی کانادا، ایالت میشیگان آمریکا، دو شهر هاخ و زوترمیر کشور هلند و شهر‌های مختلف کشور هند نیز همزمان با میلاد کریمه اهل بیت(ع) و استقبال پرشور مسلمانان اجرای مراسم داشتند.

وی یادآور شد: در شهرهای باده، دربیلو، قمبر علی خان و در مسجد ابوطالب (ع) و مسجد باب‌العلم  شهر کراچی پاکستان نیز مراسمات مختلفی زمان ورود کاروان سفیران کریمه و پرچم متبرک حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شده است.

لازم به ذکر است، خادمان حرم کریمه اهل بیت(ع) در استان قم نیز برنامه‌های مختلفی را از جمله دیدار با خانواده‌های شهدا، عیادت از بیماران، استقبال از زائران و غبارروبی آستان مقدس امامزادگان را در دستور کار خود داشتند.

رئیس اداره مراسم و محافل آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) نیز با بیان اینکه بیش از ۹۰ نفر از خادمان حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قالب ۳۵ گروه به ۱۱۰ شهرستان از ۱۱ استان کشور اعزام شده‌اند، تصریح کرد: ۳۵ روحانی و مداح در کاروان‌های سفیران کریمه اهل بیت(ع) حضور داشته و برنامه مذهبی و فرهنگی را دنبال کرده‌اند.

حجت‌السلام زهیر ثباتی مقدم با اشاره به اینکه بیش از سه هزار هدیه ویژه میان کودکان و بیش از ۳۰۰ هزار بسته متبرک آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) توسط خادمان حرم مطهر میان ارادتمندان به ائمه اطهار(ع) توزیع شده است، عنوان کرد: سفیران کریمه با حضور در منازل نیازمندان و محرومان استان‌های مختلف کشور بیش از ۷۰ بسته حمایتی و کارت هدیه را به آنها اهدا کرده‌اند.

وی از ارسال بیش از ۲۰۰ تابلو عکس هنری از حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها به مراکز مختلف دینی و فرهنگی یاد کرد و گفت: آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) بیش از هزار و ۵۰۰ جلد کتاب را برای تجهیز کتابخانه‌های مساجد  توسط سفیران کریمه ارسال کرده است.

انتهای پیام/۱۱۵