مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به اینکه ‌سال گذشته ۲۵۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند، گفت: امسال این جمعیت به ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام عطاءاله جباری شب گذشته در آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان استانی هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی که در سالن همایش‌های کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره برای دومین سال به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی به صورت کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به اینکه ‌سال گذشته ۲۵۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند، اضافه کرد: امسال این جمعیت به ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی از رشد پنج برابری جمعیت شرکت کنندگان جشنواره رضوی در استان قم یاد کرد و گفت: پنج هزار نفر از مردم قم در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کتاب‌هایی با موضوع زندگی‌نامه حضرت معصومه سلام‌الله علیها و حضرت شاهچراغ(ع) برای جشنواره ملی کتابخوانی رضوی درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه قمی‌ها زیر سایه بانوی کریمه اهل بیت(ع) هستند برای معرفی کتاب زندگی‌نامه حضرت معصومه سلام‌الله علیها فعالیت بیشتری را در این استان دنبال کرده‌ایم.

جباری از برگزاری مراسم ویژه برای نویسندگان قمی کتاب‌های جشنواره کتابخوانی رضوی یاد کرد و ادامه داد: هشت نفر از کتابداران در بخش همکار، هشت نفر در بخش خانواده، سه نفر در بخش نوجوان و ۶ نفر در بخش کودکان به عنوان برگزیده انتخاب و برای هر کدام جوایز نفیس درنظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر اینکه ‌برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و معرفی برگزیدگان به صورت متمرکز و کشوری بوده است، اظهار کرد:‌ این اداره‌کل در انتخاب افراد برگزیده هیچ نقشی نداشته است.

وی یادآور شد: ستاد سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، صدای و سیمای مرکز قم، مسؤولان ارشد استان و اداره‌کل زندان‌ها در راستای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت مطلوبی داشته‌اند.

انتهای پیام/۱۱۵