مدیر پاسخ‌گویی، مشاوره و خدمات فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه سال گذشته سوالات اعتقادی ۴۴ هزار نفر پاسخ داده شده است، گفت: قرائت نماز ۳۰ هزار نفر اصلاح شده است و ۲۷ هزار و ۴۵۰ نفر برای دریافت مشاوره و راهنمایی به دفاتر مشاوره مراجعه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین علی فتح‌الله‌زاده ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) که در سالن محراب انجام شد، با بیان اینکه واحد خدمات فرهنگی ۵۳۰ اردوی زیارتی را در سال گذشته دنبال کرده است، اظهار کرد: حرم‌گردی به منظور آشنایی میدانی با مکان‌های مختلف حرم مطهر یکی از برنامه‌هایی بوده که توشط واحد خدمات فرهنگی دنبال شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار نفر در قالب اردوهای زیارتی مخاطب واحد خدمات فرهنگی بوده‌اند، تصریح کرد: بیان احکام برای پسران و سیره زندگی حضرت معصومه سلام‌الله علیها برای دختران از جمله اولویت‌هایی بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر پاسخ‌گویی، مشاوره و خدمات فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) اضافه کرد: دو هزار و ۵۰۰ عقد در سال گذشته و طی ماه‌های اخیر سال جاری نزدیک به ۵۰۰ عقد در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ مسابقه با ۲۸ هزار مخاطب برگزار شده است؛ امسال برای کاهش هزینه‌ها و افزایش دامنه مخاطبان به دنبال استفاده از ظرفیت فضای مجازی هستیم و هماهنگی‌های لازم با مجموعه‌های مختلف فرهنگی انجام شده است تا با استفاده از ظرفیت آنها برنامه‌های ملی را دنبال کنیم.

حجت الاسلام فتح‌الله زاده از فعالیت پنج دفتر ثابت و یک دفتر سیار به منظور پاسخ‌گویی به سوالات زائران یاد کرد و گفت: به صورت میانگین ۲۲ هزار نفر آمار مراجعه کننده به دفاتر پاسخ‌گویی به سوالات شرعی است، در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها نزدیک به ۵۰ استاد کارشناس ویژه پاسخ‌گویی به سوالات و ۱۲ استاد در بخش بیان احکام بین‌الصلاتین فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته سوالات اعتقادی ۴۴ هزار نفر پاسخ داده شده است، عنوان کرد: قرائت نماز ۳۰ هزار نفر در حرم مطهر اصلاح شده است و ۲۷ هزار و ۴۵۰ نفر در سال گذشته برای دریافت مشاوره و راهنمایی به دفاتر مشاوره مراجعه کرده‌اند.

حجت الاسلام فتح‌الله زاده به جذب اساتید افتخاری برای بخش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: سوالاتی که در دفاتر مراجع تقلید و حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها فراوانی بالایی دارد در لیست موضوعات اساتید بخش بیان احکام بین‌الصلاتین قرار می‌گیرد

مدیر پاسخ‌گویی، مشاوره و خدمات فرهنگی با بیان اینکه رواق کودک بخش برادران ۲۲۰ اردوی دانش آموزی را دنبال کرده است، گفت: در قالب ویژه برنامه ترنم باران هشت برنامه شاخص رسانه‌ای با حضور دو هزار و ۷۰۰ نفر برگزار شده است.

وی مبلغان فرهنگی شکوفه‌های آسمانی نیز طی سه شنبه‌ها و پنج شنبه‌ها ویژه برنامه‌هایی را برای کودکان در حرم مطهر دنبال می‌کنند، اظهار کرد: شعار اصلی ما در بخش کودک و نوجوان کار تشکیلاتی و کادرسازی برای نظام است به همین علت با خانواده افراد در ارتباط بوده تا بتوانیم به خروجی مطلوبی برسیم.

حجت الاسلام فتح‌الله زاده از برگزاری محفل نوجوانان انصارالمهدی ویژه دانش‌آموزان یاد کرد و افزود: حلقه‌های معرفت، پرسش و پاسخ، پرده‌خوانی و دیگر برنامه‌های مختلف در قالب این محفل دنبال می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری حلقه‌های معرفتی تخصصی با حضور ۳۰۰ نفر عنوان کرد: در مهمانی ملکوتی‌ها برای اعتکاف دانش‌آموزان نیز برنامه‌های مطلوبی دنبال و از این برنامه‌ها بازخوردهای خوبی گرفته شده است.

حجت الاسلام فتح‌الله زاده یادآور شد:‌ ضرورت کار فرهنگی برای کودکان و نوجوان در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار نمی‌گیرد در حالی که رهبری و امام نسبت به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای این قشر تاکید بسیاری داشته‌اند.

انتهای پیام/۱۱۵