تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اینکه روحیه نژادپرستی در ترامپ به خوبی قابل مشاهده است، گفت: در فرهنگ دینی اسلام تجاوز و حمله از ماموریت‌ها و افتخارات نیست.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با جمعی از نیروهای قرارگاه پدافند هوایی حضرت معصومه سلام‌الله علیها که در سالن جلسات محراب انجام شد، با اشاره به اینکه مزین کردن این قرارگاه پدافند هوایی به نام حضرت معصومه سلام‌الله علیها اقدام شایسته‌ای است، عنوان کرد: انتصاب با اهل بیت(ع) هم جای افتخار دارد و هم جای مراقبت؛ قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) از جایگاه خاصی برخوردار است که باید قدردان این جایگاه باشیم.

وی اضافه کرد: هر فردی که با نام و یاد قم در راستای اهداف نظام اسلامی تلاش می‌کند از جایگاه متفاوتی برخوردار است؛ شرافت و ارزش کار او با شرافت و ارزش کار دیگران متفاوت است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تاکید بر اینکه خداوند متعال آسمان و زمین را در اختیار بشر قرار داده است، گفت: انسان باید برای کاربردی شدن این سرمایه‌ها و ثروت‌های بزرگ تلاش کند؛ باید از این سرمایه‌ها که موجب رفاه و امنیت انسان می‌شود به خوبی مراقبت کرد.

وی با بیان اینکه برخی صحنه‌ها بسیار تاسف‌آور است، مطرح کرد: سرمایه‌های بسیاری در دنیا برای تخریب و کشتار استفاده می‌شود در حالی که اگر از این سرمایه‌های فکری و مادی در راستای اهداف مثبت استفاده می‌کردند اکنون جامعه بشری به بسیاری از پیشرفت‌ها می‌رسید.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه روحیه نژادپرستی در ترامپ به خوبی قابل مشاهده است، عنوان کرد: در فرهنگ دینی اسلام تجاوز و حمله از ماموریت‌ها و افتخارات نیست؛ در دوران اهل بیت(ع) نیز این بزرگواران از فتوحات سپاه اسلام راضی نبودند چرا که فتح نظامی و تجاوز نمی‌تواند کاربردی داشته باشد بلکه حمله باید راهبردی و با رویکرد تسخیر افکار باشد تا بتواند ماندگار شود.

امام جمعه قم یادآور شد: باید قدرددان ولایت فقیه باشیم چرا که تا کنون با تکیه بر ولایت توانستیم در راه خود ثابت قدم بمانیم، اگر تبعیت از ولایت فقیه استمرار داشته باشد حرکت مردم در مسیر اسلام استمرار خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: به برکت مقاومت و رشد سربازان اسلام جبهه‌های نبرد با ظالم نه فقط در جمهوری اسلامی بلکه در مرز فلسطین، سوریه، لبنان و کشورهای دیگر توسعه یافته است چرا که به تعبیر قرآن کریم مسلمان ظلم‌پذیر و ظالم نیست.

آیت‌الله سعیدی یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های تشکیل پدافند هوایی را مراقبت از امنیت کشور دانست و تصریح کرد: آسمان جمهوری اسلامی ایران امروز یکی از امن‌ترین آسمان‌هاست چرا که روزانه هزار پرواز در آسمان این کشور با اجازه نظام اسلامی انجام می‌شود؛ اینکه هیچ پرنده‌ای حق تردد بدون اجازه در آسمان را ندارد نشان از قدرت نظام اسلامی است.

وی با اشاره به عملیات موفق دستگیری ریگی در آسمان و فرورد آوردن پهباد آمریکایی گفت: این دستاوردها نشان دهنده اقتدار نظام اسلامی است هر چند این کشور به دنبال تجاوز به هیچ کشوری نیست و ندای صلح و امنیت را سر می‌دهد اما اقتدار و آمادگی نظامی به عنوان یک اولویت مهم مطرح است.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه دین اسلام احترام ادیان مختلف را حفظ می‌کند، عنوان کرد: اسلام دین خواستار صلح و امنیت برای کل جهان است اما این موضوع به معنای بی‌توجهی نسبت به تهاجم دشمن نیست.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: رزمایش‌ها راهکاری برای نمایش اقتدار و افزایش آمادگی است به همین علت امیدواریم قرارگاه پدافند هوایی حضرت معصومه سلام‌الله علیها علاوه بر انجام فعالیت‌های ابلاغی، به صورت ویژه به اجرای رزمایش نگاه داشته باشد.

انتهای پیام/۱۱۵