سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به ضرورت توجه شیعیان به دعای عاقبت به خیری، گفت: امام باقر(ع) در وصیت نامه خود خطاب به شیعیان راه های عاقبت به خیری را بیان می کنند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام نجف زاده، در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: شأن و جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها یک شأن و جایگاه برجسته است که این موضوع در زیارتنامه ایشان نیز تأکید شده است.

وی افزود: برخورد اهل بیت(ع) با این بانو و روایت هایی که در مورد شأن و جایگاه این بانو از سوی اهل بیت(ع) بیان شده تأیید کننده این شأن عظیم است و امام رضا(ع) در یک روایت نورانی می فرمایند که هرکس این بانو را به حق معرفت زیارت کند جایگاه او در بهشت است.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه در زیارت نامه کریمه اهل بیت(ع) توصیه می شود دعای «اَللّْهُمّ ا ِنى اَسْئَلُکَ أَنْ تَخْتِمَ لى بِالسَّعادَة» یعنی خداوندا من از تو مى خواهم که عاقبت امر مرا به سعادت ختم کنى» در قنوت نماز خوانده شود، گفت: شیعیان باید این دعا را جدی بگیرند.

وی افزود: امام علی(ع) به امام حسن(ع) می فرمایند اگر می خواهی بدانی که انسان ها عاقبت به خیر شده اند به طول عمر آنها توجه نکن بلکه به آخر کار آنها توجه کن و ببین در آخر عمر چگونه بودند زیرا افراد بسیاری هستند که در طول عمر بنده خدا بوده اند اما در نهایت تسلیم شیطان شده اند و همچنین شاید در طول عمر فرد خوبی نباشند، اما در پایان عمر عاقبت به خیر شده اند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت رسول(ص) می فرمایند«مؤمن از عاقبت و آخر کار خود می ترسد برای همین به خداوند متوسل می شود و برای عاقبت به خیری خود حرکت می کند و تا آن لحظه ای که حضرت عزرائیل(ع) تشریف نیاورده و یقین نکرده بهشتی شده و تا زمانی که نفس دارد برای عاقبت به خیری تلاش و کار می کند و برنامه ها مؤمن نیز همان دستورات دینی است.

حجت الاسلام نجف زاده ادامه داد: امام باقر(ع) در وصیت نامه خود بعضی از شیعیان خود را سفارش کرده اند و می فرمایند«ای گروه پیروان ما؛ وصیت های ما را بشنوید و فهم کنید و پیمان ما را با دوستانمان بشناسید. در گفتارتان صادق باشید، به سبب ایمانی که دارید، به دوستان و دشمنانتان نیکی کنید، با اموالتان به دیگران مواسات و برادری کنید، با دلهایتان به مردم محبت کنید، به فقیرانتان از نظر مالی رسیدگی کنید، در کارهایتان، همدل و هماهنگ باشید، در هیچ کار خیانت ‏آمیز و نیرنگ بر ضد کسی وارد نشوید، پس از یقین شک نکنید و بعد از اقدام، از روی ترس عقب ننشینید، هرگز به دوستان و هوادارنتان پشت نکنید. هرگز مودت و محبت خود را نسبت به بیگانه از خودتان و اجانب قرار ندهید، کارتان جز برای خدا و تصمیم و عملتان جز برای پیامبرتان نباشد، از خدا یاری بطلبید و شکیبا باشید و مقاوم، خداوند، زمین خویش را به هر که بخواهد به میراث می‏ دهد، و سرانجام، از آن پروا پیشگان است».

وی افزود: امام باقر(ع) در ادامه می فرمایند«از شیعیان، کسی دوست خدا و رسول است که وقتی سخن می‏ گوید، راست بگوید، هرگاه و عده می‏ دهد، وفا کند، آنگاه که امانتی بپذیرد (و امین شمرده شود) ادا کند، هرگاه که حق واجب را از او بخواهند، بپردازد، وقتی به حق فرمان می‏ دهد، خودش هم عمل کند، شیعیان ما آنانند که علمشان بیش از شنوایی‏شان نمی‏ شود، شیعیان ما آنان هستند که عیب جویان ما را نمی‏ ستایند، با دشمنان ما پیوند برقرار نمی‏ کنند و با خائنان به ما، نشست و برخاست نمی‏ کنند و در ادامه می فرمایند شما مواظب باشید که خصومت نکنید و کاری را پیش از وقتش انجام ندهید که خونتان ریخته شود و مایه سرزنش و عبرت آیندگان قرار گیرید»