معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه تا پایان امسال نزدیک به پنج هزار نفر از خواهران را در عرصه نماز آموزش می‌دهیم، گفت: تا کنون نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر را با تعامل بسیج و هزار نفر را با تعامل ستاد اقامه نماز با آموزه‌های نماز آشنا کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری استان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری ظهر امروز در نشست مشترک مدیران آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با مدیران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن جلسات مجتمع امین برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران وضعیت کم‌نظیری در عرصه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی دارند، اظهار کرد: طی فعالیت‌های مطلوبی که در سال‌های اخیر صورت گرفته است توانستیم بانوان را در حوزه‌های فرهنگی و تبلیغی ساماندهی کنیم.

وی افزود: در حوزه تربیتی نیز از ابتدای شکل‌گیری حوزه خواهران اقدامات مطلوبی انجام شده است که در سالیان اخیر نیز ادامه یافته و توانستیم طلبه‌ها را در زوایای مختلف رشد دهیم.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نظرسنجی انجام شده از بانوان طلبه در مورد تاثیر آموزه‌های طلبگی مطرح کرد: بیش‌از ۹۰ درصد بانوان در این نظرسنجی از تاثیر بسیار مثبت دروس حوزه در زندگی روزمره خود یاد کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به توسعه مدارس علمیه در سراسر کشور و اینکه امکان تامین استادان با کیفیت در نقاط دور افتاده کشور وجود ندارد در نظر داریم که با استفاده از فضای مجازی فعالیت‌های لازم را انجام دهیم که این امر با استقبال مطلوب طلبه‌ها نیز همراه بوده است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه خواهران از انگیزه بسیار بالایی در حوزه‌های فرهنگی و تبلیغی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: در تابستان ۵۱ عنوان کتاب را در موضوعات مختلف فرهنگی و تبلیغی در سیر مطالعاتی به خواهران معرفی کردیم.

وی از تنظیم طرح قرارگاه فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران یاد کرد و گفت: در این قرارگاه به مباحث قرآن و عترت، زنان و خانواده و اقتصاد مقاومتی پرداخته می‌شود که به عنوان نمونه در دهه کرامت طرح خادمان فرهنگ رضوی را اجرا کردیم و با هماهنگی‌های انجام شده با تولیت آستان قدس رضوی توانستیم تعداد پنج هزار نفر از خانم‌ها را در این طرح عضو کنیم.

وی یادآور شد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز خانم‌ها در مورد حجاب، بصیرت و سبک زندگی دوره‌هایی را برگزار کردند که آثار و نتایج مطلوبی به همراه داشته است.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه تا پایان امسال نزدیک به پنج هزار نفر از خواهران را در عرصه نماز آموزش می‌دهیم، تصریح کرد: تا کنون نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر را با تعامل بسیج و هزار نفر را با تعامل ستاد اقامه نماز با آموزه‌های نماز آشنا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۴۲ هزار نفر را در سطح کشور برای آموزش آموزه‌های قرانی شناسایی کردیم، اظهار کرد: در طرح نهضت قرآنی که در ماه مبارک رمضان انجام شد نزدیک به ۵۵ هزار جلسه قرآنی در سطح کشور برگزار و ۱۰ هزار نفر از خواهران به مناطق مختلف اعزام شدند.

حجت الاسلام اسکندری افزود: در هفته عفاف و حجاب و همچنین در دهه کرامت نیز نزدیک به ۲۶ هزار نفر از خانم‌ها فعالیت‌هایی از جمله برگزاری نشست‌ها و مجالس دینی را دنبال کرده‌اند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اگر یک سرمایه‌گذاری کیفی روی فعالیت‌های انجام شده صورت گیرد تاثیرگذاری و نتایج بی‌نظیری را شاهد خواهیم بود، عنوان کرد: با توجه به اینکه طی چند سال آینده بسیاری از معلمان خواهر در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند در نظر داریم با ساماندهی خانم‌ها، خواهران طلبه را جایگزین این معلمان قرار دهیم.

انتهای پیام/۱۱۵