تولیت استان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه عید غدیر فقط به شیعیان محدود نمی‌شود، گفت: کشورهای اسلامی به شدت از حرکت‌های انحرافی و افراطی رنج می‌برند.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها،‌ آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید قربان که صبح امروز در حرم کریمه اهل بیت(ع) اقامه شد، با اشاره به اینکه انسان با تقوا نزد خداوند متعال جایگاه متفاوتی دارد، اظهار کرد: امروز در سراسر کشور و جهان مسلمانان به عمل مستحب اقامه نماز عید قربان اقدام کرده تا بتوانند خود را به درگاه الهی نزدیک کنند.
وی با تاکید بر اینکه تقوا انسان را به خداوند نزدیک می‌کند، اضافه کرد: نه فقط در روز عید سعید قربان بلکه باید در روزها، مکان‌ها و امور مختلف به تقوا توجه داشته باشیم.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: ایثارها و گذشت‌هایی همانند گذشت حضرت ابراهیم در کشور ایران بسیار مشاهده شده است، شهدای مدافع حرم از جمله این ایثارگران و شهدا هستند و شهید محسن حججی نیز به عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده مدافع حرم به عنوان الگو در جامعه مطرح شده است.
وی محبوب خداوند متعال شدن را یکی از برترین مقام‌های اخروی دانست و تصریح کرد: کسی که به این جایگاه برسد به برکات و آثاری می‌رسد و رعایت تقوای الهی راهکاری برای رسیدن به این مقام است.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه عید غدیر فقط به شیعیان محدود نمی‌شود، گفت: کشورهای اسلامی به شدت از حرکت‌های انحرافی و افراطی رنج می‌برند به همین علت رهبر انقلاب اسلامی فرموده‌اند که یکی از وظایف نخبگان دینی، فرهنگی و سیاسی جهان اسلام متوقف کردن حملات دشمنان در کشورهای اسلامی و این حرکت‌های افراطی و انحرافی است.
وی ریشه وادادگی و انحراف را بی‌توجهی نسبت به وظایف عقلی و شرعی دانست و عنوان کرد: امیدواریم روزی کشورهای اسلامی به رهنمودهای قرآن و عترت بازگردند چرا که سعادت همگان در سایه اهل بیت(ع) تحقق‌پذیر است.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اعتماد به کفار کاردبری نیست، در هر زمان که به کفار و مستکبران اعتماد کردیم ضربه خوردیم.
وی ادامه داد: در این ایام ازدواج‌هایی با مهریه‌های سنگین یا بسیار خاص انجام می‌شود، از نظر شرع مقدس و نظر فقها مهریه‌ها باید کم باشد تا مشکل‌ساز نشود اما مهریه باید مالیت نیز داشته باشد و مباحث معنوی به عنوان تبرک در کنار آن مطرح شود.
انتهای پیام/۱۱۵