استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه خداوند به دلیل ناتوانی فرزند در مراقبت از خود عاطفه و محبتی قوی را به مادران هدیه کرده است، گفت: مهرورزی ابزار مادران برای تربیت فرزندان دیندار است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم دریاباری صبح امروز (سه شنبه) در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه مقام مادر به حدی در اسلام اهمیت دارد که اگر انسان مشغول نماز خواند باشد و پدر او را صدار زد نمی تواند نماز خود را قطع کند اما اگر مشغول نماز باشد و مادر او را صدا زد باید نماز خود را قطع کرده و پاسخ مادر خود را بدهد، گفت: مقام مادر به این اندازه اهمیت دارد و دلیل آن هم انس و الفت خاص مادر با فرزندان است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: مادر از همین انس و الفت و ارتباط معنوی و روحی که با فرزند خود دارد می تواند با استفاده از محبت و مهرورزی فرزند خود را دیندار و ولایتمدار تربیت کند.

خانم دریاباری با اشاره به سیره حضرت زهرا سلام الله در زمینه تربیت فرزند، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها برای اینکه فرزندان خود را دیندار و ولایتمدار تربیت کنند برای آنها هر شب قصه می گفتند و در قالب این قصه سرگذشت انبیاء، مفاهیم دینی و تاریخ اسلام را برای آنها تبیین می کردند.

وی با اشاره به اینکه ابزار لقمان حکیم نیز برای تربیت فرزندش این بود که در قالب قصه مفاهیم مختلف را به او آموزش می داد، افزود: قرآن کریم نیز در قالب سرگذشت پیشینیان یا همان داستان زندگی پیشینیان مردم را با مفاهیم دینی و احکام آشنا می کند همانطور که داستان حضرت یوسف، نوح و دیگر انبیای الهی علیهم السلام به این شکل در قرآن  آمده است که خداوند با این روش می خواهد مردم را تربیت می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه داستان بهترین قالب آموزشی برای انسان است و انسان با داستان ارتباطی بسیار مؤثر و قوی دارد، یادآور شد: اگر مادر در رفتار خود دیندار باشد می تواند فرزندان خود را تشویق به دینداری کند. مادر دیندار با مهرورزی نه از روی تحکم فرزند خود را به دین دعوت کرده و در کنار مهرورزی سعی می کند از ابزار قصه گویی برای تربیت دینی فرزندان خود بهره مند شود.

انتهای پیام/۱۱۲