مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها از تلاش گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی برای نشر معارف دینی، درمان بیماران مناطق محروم و فراهم‌سازی زمینه حضور زائر اولی‌ها در آستان‌های مقدس یاد کرد و گفت: ثبت گسترده فعالیت‌های مردمی در روستاها و حتی در جمع عشایر از دیگر نقاط زرین جشنواره مردمی کرامت بوده است.

حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، با اشاره به اینکه برگزاری نخستین جشنواره مردمی کرامت اظهار کرد: خادمان این جشنواره در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر دلشاد کردن، افزایش امید مردم جامعه، حضور عناصر فعال مردمی و جهادی و حمایت از این عناصر حرکت جدیدی را دنبال کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در راستای برگزاری این جشنواره ستاد آیین‌های فاطمی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با برگزاری نشست‌هاس متعدد و به اشتراک گذاشتن دغدغه‌های معنوی خود با دیگر اعتاب مقدس، دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف سعی کرد تا سنگ بنای این حرکت پر نشاط و خیرخواهانه به صورت مطلوبی گذاشته شود.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اینکه برای جشنواره‌های بعدی حضوری فراگیرتر اقشار مختلف را شاهد خواهیم بود، مطرح کرد: به فضل الهی و مدد اهل بیت(ع) این جشنواره از دهه فرخنده کرامت آغاز و تا دهه نورانی ولایت ادامه یافت و در طول این مدت فعالیت‌های خلاقانه بسیاری توسط گروه‌های مختلف مردمی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: گسترش «پویش مردمی نذرشادی» با شعار « در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم»، جشنواره مردمی کرامت در ۳۰ بخش و حامیان کرامت محور از جمله محورهای اصلی این جشنواره است.

حجت الاسلام بهشتی‌پور ادامه داد: در بخش موضوع‌های نخستین جشنواره مردمی کرامت نیز فعالیت‌های مردمی و نذر خادمانه با محوریت حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام، حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و « دلشاد کردن» مورد توجه قرار گرفته است.

وی انسجام بخشی به مجموعه‌های‌خدمت رسان و حمایت‌کننده از فعالیت‌های مردمی و جهادی را یکی از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت: شناسایی افراد و گروه‌های  فعال با رویکرد مردمی و جهادی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، علمی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی، ساماندهی  فعالیت‌های مردمی در موضوعات جشنواره، هدایت و جهت‌دهی فعالیت‌ها با انگیزه هم‌پوشانی و توسعه عرصه‌های خدمت‌رسانی و ایجاد رقابت میان مجموعه‌های فعال مردمی و جهادی و تقدیر از برگزیده‌ها به منظور ایجاد انگیزه از جلمه اهداف برگزار این جشنواره است.

دبیر جشنواره مردمی کرامت با بیان اینکه این جشنواره زمینه‌ساز خلق فعالیت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف شده است، عنوان کرد: از فعالیت گروه‌های پژوهشی خرد و کلان تا خلق آثار فاخر هنرمندانه و پر مغز در این جشنواره رقم خورده است.

وی اضافه کرد: خلق آثاری برجسته‌ای از سوی نوجوانان و جوانان کم تجربه حیرت‌آور است، نذر هنری گروه‌های سرود، نمایش، طراحان، خوشنویسان و همه افرادی که با بهره‌گیری از ابزار هنر به عنوان موثرترین و رساترین ابزار تبلیغی به ایفای نقش پرداختند، قابل تقدیر است.

بهشتی‌پور از توسعه صحن‌های معنوی حرم‌های مطهر با اعزام خادمان حامل پرچم متبرک به نقاط مختلف کشور را از دیگر دستارودهای جشنواره مردمی کرامت برشمرد و گفت: کاروان زیر سایه خورشید از حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام، کاروان سفیران کریمه  از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و کاروان شاهچراغ از حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیه السلام برکات بسیاری به دنبال داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به برکت این جشنواره افرادی به میزان توان خود ایستگاه‌های صلواتی را در شهر و روستای خود برپا کردند؛ از نوجوان عاشقی که نذر حضرت معصومه سلام‌الله علیها اهالی روستا را با ۱۲ لیوان شربت میهمان کردند تا ایستگاه‌هایی که پذیرای صدها هزار نفر از عاشقان و ارادتمندان بودند.

حجت الاسلام بهشتی‌پور با اشاره به اینکه ایستگاه‌های فرهنگی گام را از یک ایستگاه صلواتی نیز فراتر نهاده بودند، تصریح کرد: این ایستگاه‌ها با ارائه خدماتی همانند میز مشاوره و پاسخگویی، ایستگاه کودک و نوجوان، مسابقه و خدمات تبلیغی و ترویجی بر رونق کار افزودند و به نام صاحبان دهه کرامت خیمه‌های معرفت را برپا کردند.

وی ادامه داد: حرکت زیبای کاروان شادی که توسط جمعی از مسجدی‌ها، فعالان هیأت و عاشقان اهل بیت(ع) انجام شد، محافل جشن خانگی در نهایت سادگی اما پر از نشاط معنوی و مجالس مختلف جشن که با برنامه‌های شاد، جذاب و آموزنده  در مساجد، حسینیه‌ها، کوچه‌ها، خیابان‌ها و بوستان‌ها برگزار شد، از جمله دیگر دستاوردهای این جشنواره است.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: برخی در خانه‌های سالمندان، آسایشگاه‌های معلولین و بیمارستان‌ها حضور یافتند و برخی دیگر با خانواده شهدا و جانبازان دیدار کردند تا گامی برای دلشاد کردن دیگران بردارند.

وی با اشاره به اینکه تامین جهیزیه برای زوج‌های جوان نیازمند یکی دیگر از زمینه‌های نذرشادی بوده است، اظهار کرد: گروههای جهادی و تبلیغی نیز با حضور در مناطق محروم ناشر شعار «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» بودند.

حجت الاسلام بهشتی‌پور از برپایی حلقه‌های معرفت، تلاش گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی برای نشر معارف رضوی، فاطمی، احمدی و محمدی، درمان بیماران مناطق محروم و فراهم‌سازی زمینه حضور زائر اولی‌ها در آستان‌های مقدس یاد کرد و گفت: ثبت گسترده فعالیت‌های مردمی در روستاها و حتی در جمع عشایر از دیگر نقاط زرین جشنواره مردمی کرامت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تحقق اهداف جشنواره مردمی کرامت بدون مشارکت مجموعه‌های مختلف امکان‌پذیر نبود، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بسیج مستضعفین، موسسه مالی و اعتباری کوثر، سازمان صدا و سیما، جمعیت هلال احمر، بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان زیباسازی شهرداری تهران و خیرین و واقفین در راستای برگزاری این جشنواره مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/۱۱۵