رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم با مشارکت این آستان مقدس در کشورهای انگلستان، آلمان، دانمارک، سوئد، پاکستان و بنگلادش خبر داد.

کمال ثریا اردکانی در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به برگزاری مجالس عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام و یاران ایشان در کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی تصریح کرد: عاشقان و محبان به امام حسین علیه‌السلام به مذهب و کشور خاصی محدوده نمی‌شوند به همین علت در ماه محرم مجالس عزاداری با حضور افراد مختلف در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در ماه محرم علاوه بر میزبانی از زائران و گردشگران خارجی شهر مقدس قم، امسال نیز با هماهنگی و حمایت‌های انجام شده در راستای برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم در کشورهای انگلستان، آلمان، دانمارک،‌ سوئد، پاکستان و بنگلادش برنامه‌ریزی کرده است که این مراسمات در دهه اول محرم در حال برگزاری می‌باشد.

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به سخنرانی کارشناسان دینی و اساتید حوزه در مراسمات عزاداری مذکور عنوان کرد: مداحان اهل بیت(ع) نیز در این مراسمات به زبان‌های بومی هر کشور به در مدح حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و یاران ایشان به مدیحه‌سرایی می‌پردازند.

وی از برگزاری مراسمات عزاداری ویژه زائران غیر ایرانی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها یاد کرد و گفت: آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) نسبت به برگزاری مراسمات مختلف به زبان‌های اردو، عربی و سایر زبان‌های زائران غیر ایرانی اهتمام ویژه دارد.

انتهای پیام/۱۱۵