استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان ها قطعا از سوی خداوند امتحان می شوند، تصریح کرد: امتحان الهی قطعی بوده و اگر فردی فکر می کند که در این دنیا امتحان نخواهد شد قطعا در اشتباه است به دلیل اینکه اقتضاء دنیا این چنین است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت اسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت و جایگاه صلوات، اظهار داشت: فردی از پیامبر (ص) در رابطه با اهمیت صلوات سوال کردند و رسول اکرم(ص) فرمودند خداوند دو فرشته را مامور کردند تا هروقت انسان ها صلوات فرستادند برای انان دعا کرده و خداوند نیز آمین بگویند.

وی صبر را یکی از وصایای امام حسین (ع) دانست و افزود: یکی از وصیت های سید الشهدا (ع) این است که انسان باید در ناملایمات صبر و بردباری پیشه کند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: همانطور که خداوند در قرآن کریم بر پیامبر (ص) صلوات می فرستند بر افراد دیگری که در کارها و مشکلات صبر و بردباری پیشه می کنند نیز صلوات می فرستد.

وی با بیان اینکه انسان ها قطعا از سوی خداوند امتحان می شوند، تصریح کرد: امتحان الهی قطعی بوده و اگر فردی فکر می کند که در این دنیا امتحان نخواهد شد قطعا در اشتباه است به دلیل اینکه اقتضاء دنیا این چنین است.

حجت السلام والمسلمین فرحزاد آداب ازدواج را مد نظر قرار داد و ابراز کرد: باید آداب و رسوم نادرست ازدواج برداشته شود، همچنین باید این تجملات و مصارف بی مورد را در ازدواج های آنچنانی از بین برد.

وی به بلاها و امتحانات الهی اشاره و تاکید کرد: بلا برای انبیا بوده و هر فردی که به انبیاء نزدیک تر است بیشتر بلا می بیند به دلیل اینکه بلا از ارزش بالایی برخوردار است و پیامبر اکرم (ص) هم در این رابطه فرمودند در خانه ای که بلا نباشد خیری وجود ندارد.

انتهای پیام/۹۶/۱۱۶