مدیر گروه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام الله علیها دینداری مادران را لازمه تربیت دینی فرزندان عنوان کرد، گفت: مادرانی در امر تربیت دینی فرزندان خود موفق هستند که به صورت عملی به احکام و آموزه های دینی پایبند باشد.

خانم حیدری مجد در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تربیت دینی را نیاز جامعه امروز عنوان کرد، گفت: بدون تربیت دینی نمی توان جامعه اسلامی را پایه گذاری کرد و جامعه ای که در آن تربیت دینی جایگاهی نداشته باشد آن جامعه اسلامی نخواهد هر چند که نام اسلام را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: تربیت دین محور، تربیتی است که آموزش احادیث و احکام به کودکان محور آن است و والدین سعی می کنند از طریق استدلال های مختلف فرزند خود را به درستی با آموزه های دینی آشنا کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران تربیت دینی را حق فرزندان بر والدین عنوان کرد، گفت: امام حسن مجتبی(ع) در یک روایت نورانی بر این موضوع تأکید کرد که باید قبل از انحراف کودکان از سوی دشمنان، والدین احادیث اهل بیت(ع) و احکام دین را به فرزندان خود آموزش دهند.

وی افزود: متأسفانه والدین امروزی در زمینه تربیت دینی فرزندان از خود سلب مسؤولیت کرده و تصور می کنند که این مدرسه و مراکز آموزشی هستند که باید احکام و آموزه های دینی را به فرزندان آنها آموزش دهن؛د در حالی که متأسفانه امروزه آموزش و پرورش از اهداف اصیل و انقلابی خود فاصله گرفته و صرفا به وظیفه آموزش می پردازد و در زمینه پرورش و تربیت دینی دانش آموزان در بیشتر مدارس برنامه خاصی دنبال نمی شود.

حیدری مجد تصریح کرد: برای رسیدن به جامعه دینی باید تربیت دینی را محور قرار داد و تنها مادرانی در امر تربیت دینی فرزندان موفق هستند که در عمل به آموزه های دینی پایبند باشند.

وی خاطر نشان کرد: اگر تاریخ اسلام و تاریخ معاصر را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد شخصیت های بزرگ انقلاب اسلامی نظیر امام خمینی(ره) و بسیاری از شهدای ما از همان ابتدا در دامن مادرانی پرورش یافته اند که خود مقید به اسلام بوده و همواره با وضو و با انس با قرآن فرزندان خود را تربیت کرده اند.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: در امر تربیت دینی پدر و مادر از همان ابتدا باید بنابر بر فهم کودک و طبق سیره معصومین(ع) سعی کنند از همان ابتدا کودک خود را با نام های الهی آشنا کرده و اذکار مختلف را به او بیاموزند و زمانی که کودکان آنها به هفت سال رسید باید در کنار آموزش اذکار، نماز را نیز به او آموزش دهند.

انتهای پیام/۱۱۲