تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: شما خادمان، در میان زائران میلیونی و موکب های عراقی، سفیران نظام جمهوری اسلامی ایران هستید، از این رو باید با اخلاق و رفتارتان، مروج نظام، رهبر انقلاب و راه شهدای مدافع حرم باشید.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، آیت الله سید محمد سعیدی عصر امروز در آیین بدرقه خادمان موکب آستان مقدس بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: کسانی که برای خدمت به زائران حسینی در اربعین سید الشهدا در حال خدمت هستند، باید بدانند که نخستین شرط برای قبولی این خدمت، اخلاص در عمل است.
وی با بیان این که به وسیله اخلاص، همه کارهای مؤمنان زینت و ارزش می یابد، گفت: در قرآن کریم مردم امر شدند که خدا را عبادت کنند، ولی باید در این دیداری و عبادت مخلص باشند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام در تبیین ویژگی های اخلاص گفت: اخلاص شرط قبولی اعمال است و اگر نباشد، عملی از انسان پذیرفته نمی شود. ویژگی بعدی اخلاص این است که دست شیطان به سمت انسان مخلص، کوتاه است.
وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: بر اساس این روایت، اخلاص سری از اسرار الهی است که خداوند آن را در دل افرادی که عنایت داشته باشد، قرار می دهد. به وسیله اخلاص درجات مؤمنان نسبت به یکدیگر مشخص می شود.
آیت الله سعیدی ماندگاری حماسه حسینی را به این دلیل دانست که امام حسین علیه السلام و اهل بیتشان در این مسیر خالصانه گام برداشتند.
وی همچنین به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و گفت: این امام همام درباره زیارت امام حسین علیه السلام می فرمایند که هر کس امام حسین علیه السلام را با اخلاص زیارت کند، گناهان او محو می شود، همانطور که جامه آلوده را با آب می شویند. انسان که در مسیر امام حسین علیه السلام قدم بر می دارد، برای هر قدمی که بر می دارد و بر زمین می گذارد، پاداش یک حج و یک عمره برایش نوشته می شود.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام در توصیه به خادمان اربعین حسینی گفت: باید همواره مراقب بود که ایمان ما را در این سفر امتحان می کنند. بدانیم که در این مسیر امام حسین علیه السلام عمل ما را مشاهده می کنند و ایشان باید آن را تأیید کنند. در این مسیر خادمان، به دیگر خادمان کمک کنند.
وی با تأکید بر این که خادمان باید حرمت کشور میزبان را نگه دارند، گفت: مردم عراق، خادمان بومی زائران حسینی هستند که سال ها در جوار این امام همام، این مسیر را می روند و می آیند. خادمان باید به همه موکب ها و خدمت گزاران در طول این مسیر احترام بگذارند؛ حتی کسی که بساط کوچکی را ایجاد کرده و به دلیل محدودیت مالی، نتوانسته خدمت گسترده ای را ارائه کند.
آیت الله سعیدی افزود: همواره در حال خدمت و کمک به مردم باید خود را قاصر و مقصر بدانیم و گمان نکنیم بهترین خدمت گزاران هستیم.
وی مراسم اربعین حسینی را نشانه حیات و بالندگی نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام برشمرد و گفت: این ایام، فرصت مغتنمی برای محبان اهل بیت است تا امام حسین علیه السلام را بشناسند. شما از نظر اخلاق و رفتار و معنویت در این مسیر که مورد نظر امام زمان(عج) است، باید مراقب باشید و در میان زائران میلیونی و موکب های عراقی، سفیران نظام جمهوری اسلامی ایران باشید، از این رو باید با اخلاق و رفتارتان، مروج نظام، رهبر انقلاب و راه شهدای مدافع حرم باشید.
امام جمعه قم افزود: شما خادمان حرم کریمه آل الله، باید حرمت حریم حضرت معصومه سلام الله علیها را نگه دارید.
انتهای پیام// ۱۱۱/ ۹۶