رئیس اداره امور بین الملل حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: این آستان مقدس دوشنبه ۲۴ مهرماه میزبان بیش از ۳۶۰ توریست بوده که این آمار نسبت به آمار دیگر روزهای سال بی‌سابقه است.

کمال ثریا اردکانی در گفت‌و گو با خبرنگاه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، با اشاره به ثبت رکورد بی‌سابقه در میزبانی از توریست‌ها در حرم کریمه اهل بیت(س)، اظهار کرد: این آستان مقدس در تاریخ دوشنبه ۲۴ مهرماه میزبان بیش از ۳۶۰ توریست بوده که این آمار نسبت به آمار دیگر روزهای سال بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه دانشجویان چند ملیتی رشته هنر و معماری از دانشگاه هلند در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها حضور پیدا کرده بودند، عنوان کرد: اداره امور بین‌الملل حرم کریمه اهل بیت(س) در شهریورماه از ۳۰۴ گروه گردشگر با جمعیت نزدیک به هزار و ۶۵۰ نفر میزبانی و ۱۸ نشست معرفتی را برای ۷۶۰ نفر از آقایان و بیش از ۸۸۰ نفر از بانوان گردشگر برگزار کرده است.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: آمار زائرین مراجعه کننده غیرایرانی در شهریورماه بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر در قالب ۷۹ کاروان بوده است که در میان این افراد نزدیک به هزار و ۴۳۰ نفر عرب زبان، دو هزار و ۲۸۰ نفر آذری زبان و هزار و ۷۰۰ نفر اردو زبان بوده‌اند و برای این تعداد از زائرین بیش از ۳۰ تور حرم‌شناسی و ۱۱۰ حلقه معرفتی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع زائرین غیرایرانی و گردشگران در مردادماه نزدیک به هفت هزار و ۵۰ نفر بوده است، مطرح کرد: بیشترین آمار گردشگران با آمار بیش از ۷۶۰ نفر از آقایان و ۸۸۰ نفر از بانوان به شهریورماه اختصاص داشته است که این تعداد شامل بیش از ۳۵۰ نفر از فرانسه، ۳۲۰ نفر از اسپانیا، ۲۲۰ نفر از هلند، ۱۳۰ نفر از آلمان، ۱۲۰ نفر از ایتالیا، ۶۰ نفر از چین و ۴۴۰ نفر نیز از سایر کشورها می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۵