مسوول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها از ساخت دو هزار یادبود سبک زندگی اسلامی جهت اهدا به کودکان در مراسم اربعین حسینی در عمود ۱۰۸۰خبر داد.

مریم شهبازی در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه با هدف نشر سبک زندگی دینی و سبک زندگی شهدا دو هزار نماد جهت اهدا به کودکان در مراسم پیاده روی اربعین ساخته شده است، گفت: این نمادها شامل گل سر، سربند، پلاک و نمادهای عاشورایی ساخته شده با کاغذ بوده که در بردارنده  پیام هایی کوتاه از وصیت نامه شهدا و احادیث می شود.

مسوول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها پیاده روی اربعین را بهترین فرصت برای اشاعه سبک زندگی دینی در میان کودکان و نوجوانان عنوان کرد، افزود: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن در کشورهای اسلامی به خصوص  در میان نسل جوان و نوجوان انجام فعالیت های فرهنگی با محوریت سبک زندگی دینی و تربیت اسلامی در مراسم پیاده روی اربعین بسیارمهم و ضروری است.

وی افزود: خادمان افتخاری رواق کودک و نوجوان آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با ساخت این نمادها تا جایی که ممکن بوده سعی کرده اند از طریق نمادها پیام های واقعه عاشورا را به نسل جوان و کودک و نوجوان منتقل کنند.

وی ادامه داد: نباید از ظرفیت های فرهنگی مراسم اربعین حسینی برای ترویج فرهنگ ناب محمدی غفلت کرد.

مسوول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با تاکید بر اینکه باید در مراسم اربعین حسینی برای کودکان برنامه ریزی ویژه‌ای صورت گیرد، اظهار کرد: غفلت از این عرصه زمینه را برای نفوذ دشمنان فراهم می کند.

انتهای پیام/ ۱۱۲