به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله‌‌علیها، حجت‌الاسلام محمدرضا حسنی از سخنرانان و کارشناس مذهبی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها که به همراه زائران پیاده‌روی اربعین در موکب بانوی کرامت حضور یافته بود، در تحلیلی از مراسم اربعین گفت: امام حسین علیه‌السلام مانند آهن‌ربایی است که براده‌های آهن را به خودش جذب می‌کند.
وی افزود: از شهرهای مختلف قطره‌قطره‌ها جمع شده و به سیل تبدیل شده‌اند؛ این سیل محبت و عشقِ به ابا‌عبدالله علیه‌السلام است که به طرف کربلا حرکت می‌کنند.
حجت‌الاسلام حسنی با بیان اینکه مسیر کربلا مسیر عشق و مسیر بهشت است، خاطرنشان کرد: در این مسیر انسان اوصاف بهشتی‌ها را می‌بیند؛ بهشتی‌ها متوکل به خدا هستند، قناعت دارند، قلیل المعونه و کثیرالمؤونه‌اند و برای هدف بالا و والا قدم برمی‌دارند و کار می کنند.
وی با تأکید بر اینکه شما همه این اوصاف را در این راه می‌بینید، بیان داشت: زائرین در موکب‌ها از غذاها و نعمت‌هایی که احسان امام حسین علیه‌السلام آماده کرده به اندازه نیازشان برمی‌دارند و در اینکه ظهر یا شب کجا قرار است بخوابند یا غذا بخورند توکلشان به خداست.
حجت‌الاسلام حسنی ابراز داشت: این‌ها همه اوصاف بهشت است و این مسیر تمرینی برای خوبی‌هاست و آن مدینه فاضله‌ای که دنبالش می‌گردیم در همین مسیر می‌بینیم.
وی در پایان تأکید کرد: این اوصاف تنها برای زائران نیست، موکب‌دارها و خادمان زائران نیز اوصاف بهشتیان را دارا هستند.