امام جمعه قم با بیان اینکه اجرای فعالیت فرهنگی با کمک مردم امکان پذیر خواهد بود، گفت: حضور مردم در صحنه از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو باید از ظرفیت حضور مردم نهایت استفاده صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سیعدی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور ائمه جمعه استان و استاندار قم برگزار شد، با اشاره به اینکه باید در شورای فرهنگ عمومی تلاش شود تا به مسائل اصلی پرداخته شود، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی باید به مسائل مربوط خود بپردازد چرا که مسائل متفرقه سبب توقع بیجا و دور شدن از مسائل اصلی خواهد شد.

وی با بیان این که ائمه جمعه باید به اوامری که مد نظر مقام معظم رهبری است توجه ویژه ای داشته و در خطبه های نماز جمعه به آن بپردازند،گفت:: ائمه جمعه نباید صرفا به مسائلی که از تریبون کشور پخش می شود بپردازند، چراکه مردم به دنبال مسائل تکراری نیستند، از این رو باید به مسائل خاص منطقه و مرتبط پرداخت.

آیت الله سعیدی تاثیرگذاری شورای فرهنگ عمومی در منطقه را میزان کارایی آن دانست و عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید به عنوان محل رجوع مردم و مطالبات فرهنگی شناخته شود؛ مردم با انجام دادن کار عملی از سوی شورای فرهنگ عمومی به کارایی بودن آن پی خواهند برد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه، بخشداران و دیگر نهادهای مرتبط باید انجام کار در شورا را یک وظیفه بدانند، خاطرنشان کرد: هنگامی که نظام، وظیفه ای را بر عهده نهاد یا فرد می گذارد آنان نیز باید این امر را برای خود یک وظیفه تلقی کنند.

امام جمعه قم به اهتمام ورزیدن حضور دستگاهای در جلسه شورای فرهنگ عمومی اشاره و تصریح کرد: شایسته است دستگاه هایی که به جلسه شورا فرهنگ عمومی دعوت شده اند در جلسه حضور یابند چراکه ممکن است جلسه، تصمیمات یا مصوباتی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای فعالیت فرهنگی با کمک مردم امکان پذیر خواهد بود، عنوان کرد: حضور مردم در صحنه از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو باید از ظرفیت حضور مردم نهایت استفاده صورت بگیرد، همچنین فعالیت های فرهنگی باید برای رضای خدا انجام شود.

انتهای پیام/۹۶/۱۱۶