کاروان خادمان موکب آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها برای خدمت‌رسانی به زائران مسیر پیاده‌روی اربعین به محضر عتبات مقدسه نجف، سامرا، کاظمین و کربلا عرض ارادت داشته و از صاحبان حماسه اربعین اذن خدمت گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، نخستین روز سفر و وعده دیدار عاشقان خدمت به زائران حسینی در قالب کاروان خادمان موکب آستان کریمه اهل بیت(ع) روز جمعه بود و عاشقان در موعد مقرر در شبستان امام خمینی(ره) حاضر شدند و با ضریح حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها وداع کردند.

شوق خدمت در چشمان خادمان و حسرت در چشمان جاماندگان از کاروان عشق به وضوح قابل مشاهده بود، لحظه‌ای که همگان منتظر آن بودند فرا رسید و کاروان عشق با حضور ۳۰۰ نفر از خادمان موکب آستان کریمه اهل بیت(س) با بدرقه آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت این آستان مقدس و با گذشتن از زیر قرآن و اسفپند راهی سرزمین عشق شدند تا بتوانند در دریای بیکران خدمت به زائران حسینی سهمی داشته باشند.

هرچه به سمت مهران نزدیک می‌شدیم شوق خدمت موج می‌زد و عطر سیب حرم ثارالله به مشام می‌رسید؛ به مهران که رسیدیم شوق حضور در دریای معرفت اربعین حسینی در میان خادمان موج می‌زد و آنها نیز همانند دیگر مردم مشتاق از مرز عبور کردند تا خود را به این دریای بیکران اربعین برسانند.

نجف اشرف و حرم شیر خدا نخستین مقصد کاروان خادمان کریمه اهل بیت(س) بود، هرچه به سمت نجف نزدیک می‌شدیم شور و نشاط معنوی خاصی در چشمان خادمان مشاهده می‌شد، لحظه دیدار فرا رسید و خادمان خود را در برابر بارگاه نورانی حضرت علی علیه‌السلام دیدند، حرمی که هم شجاعت از آن به مشام می‌رسد و هم غربت مولا را نشان می‌دهد، زائران از ابهتی که این بارگاه دارد به خود می‌بالند و برای غربت مولای خود اشک می‌ریزند.

کاروان عشق شب را میهمان حرم حضرت علی علیه‌السلام بود و در پشت‌بام صحن حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها که با مساحتی نزدیک به ۱۱۱ هزار متر توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف در دست ساخت است؛ اسکان یافت.

پس از نماز صبح کاروان خادمان با وداع از حضرت علی علیه‌السلام راهی زیارت امام حسن عسکری علیه‌السلام و امام هادی علیه‌السلام شدند و نماز ظهر و عصر خود را در حرم امامین عسکریین اقامه کردند. غربت سامرا هنوز به چشم می‌خورد و با وجود بازسازی‌هایی که صورت گرفته و ضریح باشکوهی که نصب شده هنوز غربت امامان شیعه در سامرا مشاهده می‌شد.

کاظمین سومین شهر زیارتی بود که خادمان کریمه اهل بیت(ع) قبل از خدمت به زائران اربعین حسینی در مسیر پیاده روی نجف به کربلا حضور یافتند، کم کم لحظه دیدار یار نزدیک می‌شد وشوق حضور در حرم سیدالشهدا و کربلای معلی در چشمان خادمان موج می‌زند.

ساعت‌ها یکی پس از دیگری سپری می‌شد و اتوبوس‌ها به شهر کربلا نزدیک می‌شدند و عطر سیب به مشام می‌رسید؛ ظهر دهمین روز از ماه صفر کاروان خادمان به کربلا رسید و همه برای حضور در دریای خروشان عاشقان اباعبدالله حسین علیه‌السلام لحظه شماری می‌کردند؛ اقامه نماز ظهر و عصر در حرم امام حسین علیه‌السلام و دیدن زائرانی که با خستگی سفر، خود را به حرم رساندند حس و حال عجیبی داشت.

هنوز بوی غریبی از حرم امام حسین علیه‌السلام و حرم حضرت عباس علیه‌السلام به مشام می‌رسد و زمانیکه در بین‌الحرمین قدم می‌زدیم احساس می‌کردیم حضرت فاطمه سلام‌الله علیها زائران پسرش را مشاهده می‌کند.

کاروان خادمان بانوی کرامت ظهر را در دارالضیافه آستان امام حسین علیه‌السلام حضور یافتند و پای سفره امام حسین علیه‌السلام میهمان و سپس راهی عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا شدند تا اینکه شب گذشته در موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها مستقر و برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی آماده شدند.

خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از صبح امروز فعالیت خود را در موکب آغاز کرده و تا نوزدهم آبان‌ماه با میزبانی از زائران پیاده امام حسین علیه السلام در حماسه اربعین حسینی مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/۱۱۵/۹۶