استاد حوزه علمیه خواهران اولین کسی را که با امام زمان(عج) رجعت می کند امام حسین علیه السلام عنوان کرد، گفت: در منابع دینی برای امام حسین علیه السلام در عصر ظهور دو رجعت ذکر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم نادر نژاد، استاد حوزه علمیه خواهران در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها، اولین رجعت کننده عصر ظهور را امام حسین علیه السلام عنوان کرد، گفت: رجعت به معنای بازگشت است و یکی از اعتقادات شیعه رجعت ائمه معصوم(ع) در عصر ظهور است و باید دقت کرد که رجعت برای کسی ممکن است که در میان ایمان محض یا شرک باشد.

وی در بیان ریشه روایی و مستندات قرآنی رجعت به آیه ۴تا ۶ سوره اسراء اشاره کرد، افزود: در آیات به رجعت در میان بنی اسرائیل اشاره شده و در روایت ها بیان شده که آیه«وعد کان مفعولا» به رجعت امام حسین علیه اسلام همراه با امام زمان(عج) برای یاری ایشان اشاره دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: در این زمان امام حسین علیه السلام، امام زمان(عج) را یاری کرده و انتقام خون خود را از اصحاب یزید خواهند گرفت.

نادر نژاد اظهار کرد: از امام صادق(ع) پرسش شد که آیا رجعت حق است که ایشان پاسخ دادند بله و زمانی که از یشان پرسیده شد اولین کسی که در عصر ظهور رجعت خواهد کرد چه کسی است فرمودند امام حسین علیه السلام و پس از ایشان امام علی علیه السلام رجعت خواهند کرد.

وی افزود: مشابه این حدیث از امام باقر علیه السلام نیز درباره رجعت نقل شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در روایت ها بیان شده که دومین رجعت امام حسین علیه السلام در هنگام رحلت امام زمان(عج) خواهد بود که امام حسین علیه السلام دوباره رجعت کرده و پرچم قیام را از ایشان گرفته و امام را غسل داده و دفن می کنند زیرا امام معصوم را تنها یک معصوم می تواند غسل داده و به خاک بسپارد.

نادر نژاد یادآور شد: از این زمان است که حکومت حسینی آغاز شده و مردم می توانند شاهد تحقق حکومت حسینی بر امت بشری باشند.

انتهای پیام/۱۱۲