به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ آیت الله سید محمد سعیدی در پیامی خطاب به زائران اربعین حسینی و خادمان موکب آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: کم کم به روز موعود یعنی اربعین شهادت اباعبدلله الحسین علیه السلام نزدیک می شویم و عاشقان امام حسین علیه السلام و زائرین این مسیر مقدس برای رسیدن به هدف بزرگ و قله رفیع زیارت امام حسین علیه السلام نزدیک می شوند و در این مسیر با اشخاص و قبائل و عشائر وموکب ها و اهل خیری رو به رو می شوند که آن ها را در این مسیر بزرگ یاری می کنند.
وی با بیان این که خدمتگزاران در اربعین حسینی باید شکرگزار فرصت معنوی که خداوند به برکت اهل بیت به خصوص حضرت سید الشهدا در اختیارشان قرار داده، باشند و حداکثر استفاده را ببرید، گفت: خدمت به زوار الحسین کیمیایی است که نصیب هر کس نمی شود.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام با توصیه به خادمان موکب آستان مقدس در برخورد خالصانه و اخلاق خوش با یکدیگر و با مراجعان گفت: بنده در گزارشاتی که دارم بحمد الله این نگاه نگاهی بلند و این رفتار رفتاری خوب است و لذا ضمن قدر دانی و تشکر از شما می خواهم این اخلاص و صفا و صمیمیت و اخلاق خوش را همچنان حفظ و افزایش دهید.
وی با بیان اینکه مسافران و زائران حرم حسینی با تن و پای خسته اما دلی پر از عشق و شوق به موکب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قدم می گذارند، خطاب به خادمان مستقر در این موکب گفت: این زائران از هرکجا و از هرجنس و قومی که باشند حواله های بهشت و سعادت شما هستند با همه توان خدمتگزار آنان باشید که صاحب این ضیافت و مراسم عظیم یعنی حضرت بقیه الله اعظم ناظر بر اعمال ظاهر و نیت های باطن شما هستند.
آیت الله سعیدی افزود: گزارشات صوتی و تصویری و مکتوب حکایت از فعالیت های شما دارد که به دست این بنده حقیر رسیده و از گستردگی و فراوانی خدمات و فعالیت های شما عزیزان در موکب آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها می گوید و نشان می دهد که نسبت به سال قبل بسیار افرایش پیدا کرده است.
وی ضمن تشکر از این تلاش مضاعف خادمان گفت: خدمات سال گذشته شما و عزیزانی که در سال گذشته حضور داشته اند امسال مسئولیت آن به شما واگذار شده که این توفیق، حاصل نیت های پاک و خالص شماست. درواقع باید گفت این خدمت رسانی شما در موکب آستان مقدس جایزه ای است که در شب های قدر خداوند برای شما مقدر کرده است این حاصل دعا های خیری است که پشت سر شما بوده و هست.
امام جمعه قم ادامه داد: امسال اهل خیر و بانیان خیر با هدایا و نذورات خود توان خدمت رسانی شما و موکب آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را بالا برده اند، خداوند به این بانیان خیر و به این اهدا کنندگان هدایا از هر قسمتی که هستند و به هر شکلی که خدمت کرده اند جزای خیر بدهد و در دنیا و آخرت دستگیرشان باشد؛ شما اهل خیر و شما کسانی که هدایا و نذورات خود را به این امر اختصاص داده اید ببینید در چه مسیر معنوی و الهی دارد مصرف می شود .
وی با تجلیل از تعاملی خادمان موکب آستان مقدس با موکب های دیگر، با دولت و مردم عراق و با موکب هایی که از طرف خود عراقی ها در این مسیر خدمت رسانی مشغول هستند، این رویکرد را از وظایف ما خادمان و خواسته رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: ما جامانده ها از این سفر معنوی هم التماس دعا و طلب مغفرت داریم برای ما در آن مسیر و مکان شریف از خداوند بخواهید که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای این آستان مقدس و زائران باشیم.
وی با اشاره به خسارت های گسترده دشمنان اسلامی، به خصوص داعشی های وهابی که علیه مردم عراق آسیب ها، خسارات و جنایات فراوانی را به وجود آورده اند، گفت: دعای شما در این خدمت معنوی، پیروزی مردم عراق، سوریه، بحرین و یمن بر دشمنانشان و فرج آقا ولی عصر (عج) و سلامتی رهبر و همه ملت ایران باشد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام ادامه داد: در جوار مضجع شریف بانوی کرامت، از خداوند می خواهم برای شما و نسلتان تا روز قیامت در سایه عنایت حضرت ولی عصر (عج) و در این نظام مقدس جمهوری اسلامی خیر و برکت مقدر کند و برای روح مطهر حضرت امام، شهدا و شهدای مدافع حرم برای نجات مردم مظلوم عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین و همه کشور هایی که دوست دارند مثل شما در این مراسم شرکت کنند و شرکت می کنند ولکن با مشکلاتی روبه رو هستند، دعا می کنم.