استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه غرب از ظرفیت فرهنگی عظیم اربعین ترسیده به همین دلیل آن را سانسور خبری می کند، گفت: اربعین رنسانس فرهنگی قرن اخیر است.

خانم میرزاییان در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، اربعین را یک ظرفیت عظیم برای انجام کار فرهنگی عنوان کرد، گفت: نباید ظرفیت های فرهنگی اربعین را تنها به چند روز پیاده روی محدود کرد بلکه باید از این ظرفیت عظیم در طول سال در راستای بر طرف کردن نیازهای روز جامعه اسلامی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه دشمن از غفلت ما استفاده کرده و سعی می کند برای سو استفاده از اربعین و القای فرهنگ اسلامی آمریکایی و تشیع لندنی برنامه ریزی هدفمندی داشته و هزینه کند، گفت: قبل از اینکه دشمن از این بستر آماده سو استفاده کند طلاب و مبلغان باید از این ظرفیت عظیم برای نشر معارف دینی استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: ارتباط با زائران اربعین نباید محدود به یک روز باشد بلکه کسانی که در مسیر اربعین مشغول فعالیت هستند باید با استفاده از روش های مختلف ارتباط خود را در طول سال با زائران و به ویژه نسل جوان حفظ کنند.

میرزاییان ادامه داد: چون دشمن از ظرفیت های فرهنگی اربعین می ترسد اربعین را به عنوان بزرگ ترین حرکت انسانی در جهان امروز سانسور خبری می کند در حالی که رسانه های غربی کوچک ترین فعالیت فرق منحرف اسلامی را به صورت زنده و مستقیم پوشش خبری می دهند.

وی یادآور شد: اربعین سرمایه فرهنگی عظیمی است که اگر به درستی از آن استفاده شود می توان به وسیله آن یک تحول فرهنگی عظیم در قرن ۲۱ ایجاد کرد چرا که مردم امروز حقیقت و پوشالی بودن فرهنگ غرب را درک کرده و تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند و اگر این معارف به خوبی تبیین شود خواهیم توانست شاهد موج جدیدی از گرایش به اسلام در میان تمدن های مختلف بشری باشیم و طلاب در خلق این حماسه و ایجاد موج اسلام گرایی نقشی بسیار مهم و کلیدی دارند.

انتهای پیام/۱۱۲