استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه عشق به امام حسین علیه السلام مرام و مسلک نمی شناسد، گفت: اربعین زمینه ساز امت واحده اسلامی است.

خانم صفایی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، اربعین را یک حرکت وحدت افزا در سطح جهان عنوان کرد، گفت: عشق و محبت به امام حسین علیه السلام مرام و مسلک نمی شناسد.

وی با اشاره به اینکه اربعین بهترین فرصت برای آگاهی از نیازهای فرهنگی و روز جامعه اسلامی است، افزود: مبلغان و مسؤولان باید در مسیر اربعین نیاز شناسی کرده و در طول سال برای برطرف شدن این نیازهای جامعه اسلامی برنامه ریزی کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در سایه اربعین می توان معارف دینی را نشر داد و اربعین معجزه ای است که خداوند در قرن بیست و یکم در اختیار امت اسلامی قرار داده و امت اسلامی به وسیله این معجزه نه تنها می تواند زخم های خود را که در اثر عنصر نفاق ایجاد شده ترمیم کند بلکه می تواند تمامی امت بشری را با یکدیگر متحد کند.

صفایی با تأکید بر اینکه ائمه(ع) در طول تاریخ انقلاب و قیام کرده اند تا در پناه این قیام و انقلاب امت اسلامی را با یکدیگر متحد کنند، گفت: باید دقت کرد که اربعین نیز یک انقلاب فرهنگی در ادامه نهضت امام حسینعلیه السلام است که می تواند الگوی جهانی زندگی را به مستضعفان جهان ارائه کرده و انسان های تشنه حق و حقیقت را از چشمه وجودی خود سیراب کند.

وی یادآور شد: باید بیش از این برای استفاده از ظرفیت های اربعین برنامه ریزی شود و به جای دخالت دولت ها باید کار فرهنگی در همایش اربعین به مردم سپرده شود زیرا حضور مردم در فعالیت های مختلف نتایج مبارک و خوبی به دنبال دارد به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر مردمی بودن همایش اربعین تأکید ویژه ای دارند.

انتهای پیام/۱۱۲