به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام تابش در شبستان امام خمینی(ره) با بیان این که خداوند شیعیان را به واسطه محبت به اهل بیت(ع) اکرام کرده است، گفت: نقطه مقابل اکرام، اهانت و خواری است.
وی افزود: خداوند در آیات سوره فجرمی فرماید« فَأَمَّا الْإِنسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ». در این آیه خصلت انسان بیان شده و خداوند می فرماید که انسان رزق و موقعیت و مقام و به عبارت دیگر نعمات را نشانه اکرام خود از سوی خدا می داند در حالی که فقر و تنگدستی و ابتلاء را نشانه اهانت خداوند به خود می داند در حالی که خداوند در ادامه آیه بعد می فرماید هرگز این چنین نیست و ابتلاء  و نعمت هر دو از اسباب و وسایل آزمایش انسان هستند.

حجت الاسلام تابش ملاک اکرام خداوند نسبت به بندگان را معرفت و محبت به اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: در زیارت عاشورا این موضوع مورد تأکید قرار گرفته و بیان شده است که«فاسئل الله الذی اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم».

وی افزود: همچنین امام صادق(ع) در یک حدیث نورانی بر این موضوع تأکید دارند و می فرمایند«هرکسی که خداوند خیرش را بخواهد، حب امام حسین علیه السلام و حب زیارتش را در قلب او می‌اندازد و هر که را خداوند بدیش را بخواهد، بغض نسبت به امام حسین علیه السلام و بغض زیارت آن حضرت را در قلب او می اندازد».

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: بر این اساس محبت به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) نشانه و ملاک اکرام آدمی است و آنچه که انسان به آن کرامت می یابد معرفت به ولایت اهل بیت(ع) است بنابراین معرفت نسبت به اهل بیت(ع) گوهری است که انسان باید همواره قدر دان آن  باشد زیرا مایه کرامت بنی آدم است.

حجت الاسلام تابش با بیان این که خداوند نه تنها شیعیان را بلکه امام حسین(ع) را نیز اکرام کرده است، گفت: نشانه اکرام سید الشهدا از سوی خداوند شهادت ایشان است و خداوند با شهادت امام حسین(ع) ایشان را بر تمامی بندگان کرامت داد به گونه ای که معرفت و محبت به ایشان ملاک کرامت قرار گرفت و باید دقت کرد که این موضوع در زیارت اربعین سید الشهداء مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

وی یادآور شد: خداوند با شهادت امام حسین(ع) برای همیشه ایشان را در میان امت های بشری به زنده ای جاودان تبدیل کرد همانطور که در آیات قرآن کریم این موضوع آمده است و خداوند می فرماید«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ».