به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، بهزاد یوسف‌زاده روز گذشته در دیدار جمعی از کارکنان موزه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت این آستان مقدس با اشاره به اینکه طی ۹ ماه گذشته فعالیت‌های مطلوبی در موزه آستان با همکاری و هماهنگی مسؤولان آستان همکارن موزه به انجام رسیده است، اظهار کرد: حدود سی هزارنفر طی ۹ ماه اخیر از موزه آستان بازدیدکرده اند، درآمد حاصل از بلیط ورودی موزه طی مدت فوق حدود چهارصد میلیون ریال بوده است.

کارشناس موزه حرم حضرت معصومه(س) اضافه کرد: اینکه در سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به شهر مقدس قم ۹۶۰ نفر به صورت رایگان از موزه آستان مقدس بازدید کردند که این امر بیان گر علاقمندی اقشار مختلف به موزه ها و ایجاد ارتباط بیشتر با پیشینه فرهنگی شان است .

وی با بیان اینکه : علاقمندان به حفظ میراث فرهنگی طی ۹ ماه گذشته بیش از ۴۰ قلم اثر تاریخی و هنری به موزه اهداء نموده اند که معادل ریالی آن یک صد میلیون تومان  می باشد ، گفت : اخیرا با پیگیری‌های انجام شده، به منظور اطلاع شهروندان و زائرین محترم از موقعیت مکانی موزه، تعدادی تابلوی راهنمای مسیر، در برخی نقاط پر تردد شهر نصب شده است.

یوسف‌زاده سپس به  معرفی مجموعه فرش‌های ابریشمی سیزده گانه دوره صفوی اشاره نمود و یاد آور شد: این مجموعه فرش‌ها در کتاب بسیار نفیس  « قالی های ممتاز ایرانی» که به همت استاد تورج ژوله تالیف شده به شکلی بسیار شایسته معرفی شده که به زودی طی مراسم رسمی رو نمایی خواهد شد.

وی افزود: این فرش‌ها به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه فرش در دنیا از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردارند اما اکنون به علت محدودیت مکانی، امکان نمایش آنها را نداریم در حالی که جا دارد به عنوان  مجموعه  آثار بی نظیر در مورد ثبت ملی و جهانی آن اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه شش هزار اثرشاخص تاریخی موجود در موزه به ۲۵ بخش تقسیم‌بندی شده است، عنوان کرد: دو هزار نسخه قرآنی از قرن دوم تا دوره معاصر در موزه آستان مقدس نگهداری می شود؛ بیش از ۸۰۰ نمونه کاشی‌های متنوع و بیش از هزار و ۳۰۰ عدد انواع سکه در بخش مسکوکات اسلامی و پیش از اسلام از جنس طلا، نقره و مس، بخش‌هایی از آثار موزه را تشکیل می‌دهد .

یوسف‌زاده یادآور شد: همچنین هفت نمونه لوستر بلورین بسیار زیبا از دوره قاجار اکنون در تالارهای مختلف موزه نصب شده است.

وی یادآور شد: تألیف « کتاب جلوه‌های هنردر موزه آستان مقدس قم » به منظور معرفی آثار موزه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) به پایان رسیده است، که آثار موزه به نحو مطلوب  در ۲۵ بخش معرفی و امیدواریم به زودی چاپ و منتشر شود و در دسترس علاقمندان آثار تاریخی و هنری قرار گیرد .(p1)