به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیین شمع‌گردانی خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) امشب به مناسبت شام شهادت ایشان با حضور پرشور زائران و مجاوران این آستان مقدس در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

همچنین، آیت‌الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی و آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید جهان تشیع، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، آیت‌الله سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی از اساتید حوزه علمیه قم از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه در برخی از روایات از شهر قم به عنوان مکانی امن برای شیعیان نام برده شده است، اضافه کرد: شخصیت‌های برجسته‌ای در صدر اسلام در این شهر زندگی می‌کردند و اکنون نیز این شهر به پایگاهی برای ترویچ معارف دینی تبدیل شده است.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، آستان‌های مقدس باید به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شود و در این مسیر باید از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی استفاده شود.

لازم به ذکر است، شعرخوانی حمیدرضا برقعی و مدیحه‌سرایی سید مهدی میرداماد از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.(p2)