به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در آیین بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب‌های چین، شوروی و فرانسه سه انقلاب بزرگ رخ‌داده در طی دهه‌های اخیر است، اظهار کرد: انقلاب سال ۱۳۵۷ مردم ایران یکی از مهم‌ترین انقلاب‌هایی است که در جهان با رنگ و بوی دینی به نام انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی بابیان اینکه انقلاب کشورهای دیگر از سوی کارگران، کشاورزان و اقشار دیگر جامعه انجام شده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران مختص همه اقشار جامعه بوده و به قشر خاصی محدود نشده است.
عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه به عوامل شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بر سه محور دین، حضور رهبری دینی به‌عنوان یک عالم برخواسته از حوزه علمیه و حمایت مردمی استوار است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی به عوامل قوام انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور مردم در صحنه و دفاع از جایگاه ولایت فقیه از جمله عوامل قوام انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به آیات ۲۴ الی ۲۷ سوره حضرت ابراهیم علیه‌السلام خاطرنشان کرد: خداوند در این آیات پیرامون ایمان و کفر مثال‌هایی را مطرح کرده است، انسان‌های مؤمن را به درخت ریشه‌دار و انسان‌های کافر و بی‌دین را به خارهای بیابان و بی‌ریشه تشبیه می‌کند.
این استاد حوزه علمیه بابیان اینکه افراد جامعه به سه دسته تکلیف‌گریز، تکلیف‌ستیز و تکلیف‌پذیر تقسیم می‌شوند، ابراز کرد: انسان‌های تکلیف‌گریز همیشه فرافکن هستند و بیان می‌کنند که انقلاب برای ما چه کارهایی را انجام داده است اما افراد تکلیف‌پذیر، عمل‌گرا و بر مسیر خود استوار هستند.
وی با اشاره به اینکه امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم، تصریح کرد: هنوز بعد از ۴۰ سال تمام ارزش‌های انقلاب از جمله روحیه انقلابی، دفاع از حریم و حرم اهل‌بیت(ع)، شهادت و استکبارستیزی در جامعه وجود دارد که حفظ این ارزش‌های جای شکر دارد.(p2)