به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از موکب داران عراقی که در سالن محراب انجام شد، از قم به‌عنوان عش‌ آل محمد و حرم خاندان رسول خدا(ص) نام برد و اظهار کرد: امروز مدیران موکب‌های عراقی به خانه اهل‌بیت(ع) قدم نهاده‌اند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) اضافه کرد: مواکب بر مردمی بودن استوار هستند و این یک موضوع بسیار مهم است که باید مورد پاسداری قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه میزبان اصلی زائران اربعین حسینی مواکب عراقی هستند، مطرح کرد: اخلاص، صفا، سخاوت، شکوه، عظمت، ایثار و گذشت درس‌هایی است که مدیران موکب‌های عراقی به مدیران موکب‌های دیگر کشورها آموخته‌اند.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: زیباترین و پرمعناترین تصاویری که در اربعین حسینی از صداوسیمای جمهوری اسلامی منعکس می‌شود از مواکب عراقی تهیه شده است چراکه نمونه‌های مختلفی از عشق به زائران امام حسین علیه‌السلام در قالب مهمان‌داری مواکب عراقی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی بابیان اینکه عشق و خدمت به زائران اربعین حسینی نشان‌دهنده ولایتمداری و علاقه افراد به اهل‌بیت(ع) است، تصریح کرد: هدف موکب‌ها و خدمت‌گزاران اربعین ادای احترام به اهل‌بیت(ع) است که این محور الهی و ولایتی بوده و از دیگر محورها ارزشمندتر، مهم‌تر و عامل اجتماع و وحدت همه شیعیان است.

امام‌جمعه قم یادآور شد: دشمنان به علت کارآمدی محور علاقه به اهل‌بیت(ع) برای از کار انداختن این محور و کشاندن آنبه سمت محورهای کم‌ارزش در حال تلاش هستند به همین علت مواکب ایرانی و عراقی باید در فعالیت‌های مختلف اهمیت این محور را منعکس کرده تا عالم بداند همه ما حسینی هستیم.

وی با اشاره به اینکه با محوریت نهضت امام حسین علیه السلام نهضت‌های مختلفی در دنیا به نتیجه رسیده است، مطرح کرد: محور اهل‌بیت(ع) ارزشمندترین محوری است که توانسته همه مردم را در کنار یکدیگر متحد کند، این سرمایه بزرگ سارقانی دارد که باید مراقب آن‌ها باشیم و در این راستا تلاش کنیم تا فرزندان خود را در مسیر اهل‌بیت(ع) تربیت کنیم.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: موکب‌داری در اربعین حسینی، یک حرکت پایه‌ای است که امیدواریم در راستای توسعه دیگر فعالیت‌های ارزشی، استمرار داشته باشد و تعامل میان مواکب ایرانی و عراقی نیز باید توسعه یابد تا بتوانیم زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) باشیم.(p1)