به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس نمایندگی وزارت خارجه در استان قم گفت: شهر قم آشیانه آل محمد(ص) بوده و هر چه در این شهر خدمت رسانی شود باقیات الصالحات برای شخص بوده و ذخیره قیامتش خواهد شد.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: شهر قم خاستگاه انقلاب بوده و حضور مرجعیت شیعه و وجود حوزه های علمیه باعث شده است نگاه های جهانی به این شهر معطوف شود و هر اقدامی در این شهر انجام شود آثار جهانی دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه گفت: یکی از کارهای اساسی در موفقیت یک مدیر، سالم کار کردن و تعامل با دیگر ارگان ها به اندازه ظرفیت های درونی و بیرونی و در راستای وظیفه گرایی است.

آیت الله سعیدی افزود: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، در حد امکانات و ظرفیت خود، آماده تعامل و همکاری با وزارت امور خارجه است.

خاطر نشان می شود در ابتدای دیدار، کیانی نژاد، رئیس نمایندگی وزارت خارجه دفتر قم، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این دفتر گفت: در این نمایندگی که در شهر قم مستقر شده است کار کنسولی اشخاصی که قصد سفر خارجی دارند، انجام می شود و گسترش ارتباطات مردمی، رفع گرفتاری های مردم و تعامل بیشتر وزارت خارجه با حوزه های علمیه و طلاب خارجی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تعامل این نمایندگی با آستان مقدس نسبت به گذشته بیشتر شده است و در این راستا هماهنگی با زائرین وگردشگران خارجی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ اسلامی در حال انجام است.

رئیس نمایندگی وزارت خارجه دفتر قم خاطر نشان کرد: بهره گیری از نظرات مراجع، علما و دیگر مسئولین استان قم و انتقال آن به وزارت امور خارجه و بهره گیری از ظرفیت آستان مقدس برای هیئت های بلند پایه خارجی از دیگر اهداف پیش روی این نمایندگی است.(p1)