به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در جمع پاسداران سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه نخستین درس از سیره زندگانی امام حسین علیه‌السلام درس اخلاص و خدامحوری است، اضافه کرد: اخلاص به معنای خالص شدن قصد و نیت یکی از برترین ویژگی‌های انسان عابد است.

وی از صبر و بردباری به‌عنوان دیگر دروس زندگی امام حسین علیه‌السلام یاد کرد و افزود: فقط بخشی از مصیبت‌های امام حسین علیه‌السلام در عاشورا به نمایش گذاشته شد درحالی‌که ایشان قبل از عاشورا نیز جنایت‌ها و خیانت‌های بسیاری از افراد که با نام اسلام مقابل خاندان عصمت و طهارت صف کشیده بودند را مشاهده کردند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امام حسین علیه‌السلام نه فقط صبور و بردبار بودند بلکه درس صبر و استقامت را به همگان به ویژه حضرت زینب سلام‌الله علیها آموختند و توانستند بسیاری از بحران‌ها و مشکلات را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام در زندگی خود درس شجاعت را به ما آموزش دادند، عنوان کرد: استکبارستیزی و دشمن‌ستیزی نیز از مهم‌ترین دروس زندگی امام حسین علیه‌السلام است هر چند برای رسیدن به دشمن‌ستیزی باید دشمن‌شناسی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

آیت‌الله سعیدی بی‌تفاوتی نسبت به محرومان را مصداق روحیه استکباری دانست و مطرح کرد: اگر فردی ایمان داشته باشد نسبت به افراد محروم و ناتوان بی‌توجه نخواهد بود، افرادی که مدعی هستند و بر اساس اعتقاد به ولایت فقیه در رأس قرار گرفته‌اند، نباید اظهارنظرهای اشتباهی داشته باشند که مردم هم این اظهارنظرهای آن‌ها را قبول نکنند.