به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حاجی‌زاده شب گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه با بسیج کردن همه امکانات استان هم نمی‌توانیم حداقل‌های مورد نیاز زائران را تأمین کنیم، اظهار کرد: ظرفیت‌ها به صورتی نیست که بتوانیم همه نیازها را تأمین کنیم به همین علت تقاضا داریم تا مجموعه‌های مختلف کشوری بسیج شوند و مشارکت لازم را در راستای برگزاری مراسم باشکوه نیمه شعبان داشته باشند.

وی بابیان اینکه سال نخست با ۶ ایستگاه صلواتی و یک تشکل مردمی مراسم نیمه شعبان را دنبال کردیم، اضافه کرد: ستاد مردمی اجتماعات مهدوی نیمه شعبان سال گذشته بیش از ۱۰۰ ایستگاه صلواتی را برپا و صدها هزار تن غذا با هزینه‌ای بالغ‌بر یک و نیم میلیارد تومان را میان زائران توزیع کرد؛ هنر ما استفاده از ظرفیت‌های مردمی است اما در راستای تحقق این هدف باید ظرفیت‌ها شناسایی شوند.

معاون اجرایی مسجد جمکران از برگزاری جلسات لازم برای حمایت از تشکل‌های مردمی در استانداری قم یادکرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا مجموعه‌های مختلف مردمی در صحنه حضور یابند و به زائران خدمات مختلف رفاهی و فرهنگی را ارائه دهند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه‌های مختلف ستاد تسهیلات زائرین استان قم در مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: در شرایط حساس نیمه شعبان نسبت به مباحث امنیتی نیز بی‌توجه نبوده و پیگیری‌های لازم را دنبال می‌کنیم.

حاجی‌زاده از مشکلات ترافیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زائران نیمه شعبان نام برد و ادامه داد: با توجه به اینکه پارکینگ مورد نیاز را در اختیار نداشتیم زائران باید مسیر طولانی را پیاده‌روی می‌کردند و با خستگی به مسجد می‌رسیدند اما امسال استفاده از ۱۶ پارکینگ را در دستور کار قرار داده و مسیر را باز کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه دسترسی به مسجد جمکران از جاده کاشان در میدان ولی‌عصر(عج) توسط شهرداری باز شده است، تصریح کرد: امیدواریم با اقدامات ترافیکی انجام شده بتوانیم برخی از نواقص را رفع کنیم.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در مسجد مقدس جمکران نیز به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مردمی هستیم، اکنون نمایندگان چهار اداره را در مسجد گردهم آورده تا بتوانیم مجوزهای مورد نیاز را برای فعالیت هیئت‌ها و تشکل‌ها در مسجد مقدس صادر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در صورت تأمین فرش و تلویزیون‌های شهری می‌توانیم جمعیت مراسم نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران را به صورت مطلوب مدیریت کنیم، مطرح کرد: برنامه‌های دهه مهدویت از سوم اردیبهشت‌ماه با حضور حضرت آیت‌الله نوری همدانی و افتتاح موزه دین و زندگی آغاز شده است، این برنامه‌ها به شیوه‌ای  درنظر گرفته شده که بتوانیم برای سنین مختلف خدمات مورد نیاز را ارائه دهیم.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران یادآور شد: با توجه به اینکه اکنون نظام اسلامی در شرایط خاصی قرار دارد رویکرد برنامه‌ها مسجد مقدس جمکران در دهه مهدویت، رویکرد ترویج فرهنگ انقلابی خواهد بود به همین علت از شخصیت‌های برجسته انقلابی در برنامه‌ها و مراسم‌ها استفاده می‌شود.