به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در جمع معاونان و مدیران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در سالن امام خامنه‌ای با اشاره به اینکه تبعیت از مدیران و رهبران در هر مجموعه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: تبعیت دارای جهات مختلفی است چراکه تبعیت از افراد در رده‌های مختلف، متفاوت است.

وی اضافه کرد: آیات قرآن کریم بر لزوم تبعیت از خداوند متعال، پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) تاکید کرده است چراکه پیامبر و اولیای الهی دستگاه مدیریتی جدایی از دستگاه مدیریتی خداوند ندارند؛ آثار و برکات این نوع تبعیت نیز محدود به دنیا نیست و بر اساس آموزه‌های قرآن کریم برای آخرت کاربردهای بسیاری دارند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از دعوت مردم به تباهی و فساد توسط منافقین و کافران یاد کرد و گفت: تبعیت از افراد ناآگاه موجب حرکت انسان به سمت باطل و گناه می‌شود؛ بر اساس افشاگری الهی قرآن کریم علیه توطئه کفار، افراد ناآگاه که مردم را به گناه فرا می‌خوانند خود به بدترین گرفتاری‌ها و مشکلات دچار هستند.

وی با بیان اینکه تبعیت از خداوند و رسول تبعیتی در همه عرصه‌هاست، عنوان کرد: مدیریت پیامبر خدا(ص) بر انسان‌ها مدیریت عام است به همین علت باید در عرصه‌های مختلف به دنبال ادامه دادن راه مسیر ایشان باشیم.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه برترین نوع مدیریت به خداوند متعال و رسول خدا(ص) اختصاص دارد، مطرح کرد: مراجع تقلید در عرصه صدور فتواها و احکام ورود می‌کنند اما رفتار و گفتار ائمه اطهار(ع) می‌تواند الگویی برای رفتار و گفتار مردم باشد.

وی تبعیت از انسان ناآگاه را تبعیت باطل دانست و خاطرنشان کرد: اگر فردی بر خلاف شرع و قانون عمل کند نمی‌توانیم از او تبعیت کنیم چراکه این تبعیت نتیجه‌ای را به دنبال  نخواهد داشت.

امام جمعه قم با بیان اینکه ناامیدی موجب شکست و سرافکندگی می‌شود، اظهار کرد: در آستان مقدس نیز باید با امیدواری برنامه‌های مختلف را سپری کرده تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.(p1)