به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم زین‌العابدینی امروز در محفل ترتیل خوانی بانوان که در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها برگزار شد، بابیان اینکه توصیف سیمای اعراف یکی از مهم‌ترین محورهای مطرح‌شده در سوره اعراف است، گفت: اعراف کسانی غیر از بهشتیان و اهل بهشت هستند.

وی افزود: در روایت‌ها نقل‌شده که مراد از اعراف همان ائمه معصوم  علیه‌السلام یعنی حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله و دوازده امام هستند که ناظر بر تمامی امت‌ها و ناظر بر اهل بهشت و جهنم بوده و دارای مقام شفاعت هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: درآیات سوره اعراف خداوند امت‌ها را در خصوص انبیاء و به‌ویژه مردم در مورد برخورد و مواجه آن‌ها با اصحاب اعراف که حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله و ائمه معصوم علیه‌السلام هستند مورد پرسش قرار می‌دهد؛ بنابراین ولایت از مهم‌ترین پرسش‌های طرح‌شده از امت‌ها در قیامت است.

زین‌العابدینی ادامه داد: پس‌ازاینکه تکلیف مردم و امت‌ها درزمینه ولایتمداری مشخص شد آن‌ها که ولایت اهل‌بیت علیه‌السلام را موردپذیرش قرار داده‌اند با کمترین تذکر وارد بهشت می‌شوند درحالی‌که افراد نفی‌کننده ولایت اهل‌بیت علیه‌السلام به‌سوی جهنم روانه می‌شوند.

وی افزود: دعوت به اصلاح امت‌ها به استناد بیان سرگذشت اقوام پیشین که مورد عذاب الهی قرار گرفتند از دیگر پیام‌های موردنظر سوره اعراف به اهل ایمان و امت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: توجه به این نکته ضروری است که پرسش در مورد ولایت از تمامی امت‌ها صورت گرفته و تنها یهود، اهل کتاب و یا مسلمانان نیستند که در عرصه ولایتمداری مورد پرسش قرار می‌گیرند. بلکه درآیات قرآن کریم بیان‌شده است که تمامی امت‌ها، یعنی هر امتی که پیامبری بر آن مبعوث شده باشد درباره نحوه مواجه با امت خود مورد پرسش قرار خواهند گرفت.

زین‌العابدینی بابیان اینکه مهم‌ترین سفارش و خواسته پیامبر(ص) از امت اسلام اطاعت و تبعیت از ثقلین یعنی کتاب خدا و عترت ایشان است، گفت: اطاعت از رسول خدا(ص) طبق آیات قرآن اطاعت از خداوند بوده و به معنای ولایتمداری است؛ بنابراین شخصی که از رسول خدا تبعیت کند در حقیقت ولایتمدار بوده و یکی از ارکان ولایتمداری طبق خواسته رسول خدا صلی‌الله علیه وآله اطاعت و تبعیت از قرآن کریم و اهل‌بیت علیه‌السلام است.

وی یادآور شد: کسی که می‌خواهد در عرصه ولایتمداری موفق بوده و در قیامت برای خداوند پاسخ قانع کننده‌ای داشته باشد باید در زندگی بر محور آیات قرآن کریم عمل کنند، از اهل‌بیت علیه‌السلام اطاعت و سیره عملی آنها را در زندگی خود پیاده کنند.(p3)