به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، عصر امروز هزار فرشته ۹ ساله با چادری سپید در محضر پروردگار حاضرشده و تشرف خود را به ساحت بندگی پروردگار در آستان مقدس بانوی کرامت جشن گرفتند.

نوجوانان حاضر در این جشن با خداوند عهد بندگی بستند که جز او را نپرسند و جز کلام او کلامی دیگر را به گوش جان نگیرند و نپذیرند.

این مراسم عصر امروز با سلام به بانوی کرامت و تلاوت قرآن کریم آغاز شد و پس‌ازآن در قالب یک نمایش بایسته‌های سن تکلیف به دختران آموزش داده شد و برای آن‌ها تبیین شد که چگونه خداوند را به احسن وجه بندگی کنند و در مسیر بندگی غیر خدا قرار نگیرند.

نوبت به توصیه های پدرانه آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و امام جمعه قم رسید که وی در این فرصت ضمن تبریک آغاز جشن بندگی، سرآغاز این مرحله بزرگ در زندگی انسان ها در جوار کریمه اهل بیت را نعمت و هدیه ای از سوی خداوند عنوان کرد.

برگزاری مسابقه، اجرای سرودهای دسته‌جمعی، برگزار محفل شعرخوانی با محوریت بهار بندگی خداوند و انجام قرعه‌کشی فیش‌های متبرکی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها از دیگر برنامه‌های این مراسم در شبستان نجمه خاتون(س) بود.

همچنین در این مراسم یک لوح یادبود و کتاب «سلام خداجونم» با محوریت آموزش احکام تکلیف به دختران از سوی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها اهدا شد و پس‌ازآن در پایان این جشن دختران نوجوان حاضر در این مراسم به خداوند سلام داده و حضرت معصومه سلام‌الله علیها را واسط این سلام قرار دارند تا در پناه دعای بانوی کرامت و در آستانه میلاد کریم اهل‌بیت علیه‌السلام بتواند در مسیر بندگی خداوند سعادتمند و عاقبت‌به‌خیر شوند.

لازم به ذکر است؛ همه‌ساله در ایام ماه مبارک رمضان، دختران ۹ ساله قمی مراسم به تکلیف رسیدن خود را تحت عنوان «جشن روزانه اولی‌ها» در آستان بانوی کرامت برگزار کرده و با خداوند عهد بندگی می‌بندند که با تبعیت از سیره ائمه معصوم علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیها جز خداوند را بندگی نکرده و همواره در مسیر بندگی خداوند حرکت کنند.(p1)