به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت با محوریت معرفی شخصیت امام رضا علیه‌السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دنبال می‌شود، اظهار کرد: شعار محوری امسال «خدمت کریمانه به رسم اهل‌بیت(ع)» انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: ما از گنجینه معرفی اهل‌بیت(ع) می‌خواهیم درس گره‌گشایی از مشکلات مردم را بیاموزیم؛ بخش قابل توجهی از جمعیت ما جوان هستند که ۴۰ سال قبل از خود را هم ندیده‌اند به همین علت شناساندن حضرت فاطمه معصومه و امام رضا علیهماالسلام به آن‌ها کار بسیار مهمی است که زمینه آن در دهه کرامت فراهم‌تر است.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: استقبال از کاروان زیر سایه خورشید، برگزاری اجتماع بزرگ بانوان در پناه بانو با محوریت پرداختن به نقش زنان جامعه اسلامی، ایوان آیینه ویژه نوجوانان در آستان مقدس و امامزادگان و تجلیل از حافظان قرآن کریم از جمله برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰۰ نفر به حافظان کل قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر اضافه می‌شوند، مطرح کرد: برپایی نمایشگاه بهشت بانو، استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان و رونمایی از چند نرم‌افزار کاربردی برای دهه کرامت امسال برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال فضاسازی شهر مقدس قم به شیوه‌ای انجام شود که هر فردی که در این شهر حضور می‌یابد از فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها آگاه شود.

وی با تاکید بر اینکه چندین هزار نفر در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در قم حضور می‌یابد، عنوان کرد: امسال عصر روز میلاد تجمع و جشنی مردمی را با همکاری هیئت‌های مذهبی برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی از برگزاری جشن بزرگ دختران آفتاب و تقدیر از دختران نخبه یاد کرد و ادامه داد: جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام از قم آغاز می‌شود و آستان مقدس با همکاری مجموعه‌های مختلف مردمی‌شدن جشن‌های دهه کرامت را دنبال می‌کند که حریم رضوان به‌عنوان مهم‌ترین برنامه مردمی دهه کرامت در ۱۲ استان و در ۱۱ نقطه از هر استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های کریمانه و موکب‌ها در سطح کشور تصریح کرد: پویش لبخند کرامت یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود؛ روز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها باید روز رفع مشکلات بانوان باشد که در این راستا اقدام محوری آزادی بانوان زندانی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از اعزام سفیران کریمه به استان‌ها و کشورهای مختلف یاد کرد و ادامه داد: در دهه کرامت باید خدمت ویژه‌ای را به مردم ارائه دهیم تا این دهه در ذهن‌ها ماندگار شود؛ دهه فجر به معنایی زاییده دهه کرامت است چراکه دهه فجر نتیجه ولایت‌مداری و دهه کرامت با ولایت مرتبط است.

وی اضافه کرد: حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ارتباط خاصی با قیام حضرت مهدی(عج) دارد؛ بر اساس روایتی بزرگ‌ترین سرور و فرج خاندان اهل‌بیت(ع) و دوستداران ایشان ظهور امام زمان(عج) است و این حرم شریف در این قیام جهانی نقش دارد.(p1)