به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام جواد بهشتی پور شامگاه امروز در نشست هم‌اندیشی هیات مذهبی استان قم که در سالن امام خامنه‌ای آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد بابیان اینکه جشنواره مردمی کرامت امسال آماده ایجاد رویداد بزرگی میان اقشار مختلف مردمی است، اظهار داشت: حضور اقشار مختلف مردم در اجرای برنامه‌های دهه کرامت اساسی‌ترین هدف این جشنواره است.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها بابیان اینکه دهه کرامت و ایام میلاد امامان معصوم علیهم‌السلام فرصتی برای ظهور جلوه‌ای دیگر از سبک زندی با الهام از معارف اهل‌بیت(ع) است، گفت: ظهور چهره عطوفت، مهربانی و نشاط در قالب تشکل‌های مردمی رسالت دهه کرامت مردمی است.

حجت‌الاسلام‌ بهشتی پور با اشاره به ابعاد و ماهیت جشنواره مردمی کرامت گفت: هدف از برگزاری جشنواره مردمی کرامت این است که  مردم در هر نقطه‌ای که از شهر حضور دارند زمینه برگزاری مردمی، مناسبت‌ها را فراهم کنند.

وی بابیان اینکه جشنواره مردمی کرامت در هشت محور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اولین بخش از این برنامه آذین‌بندی شهری است، همان‌طور که در ایام ماه محرم و صفر در دیوار شهر و محله‌ها و هیئت‌ها سیاه‌پوش می‌شود در این  دهه کرامت نیز با مشارکت مردمی در دیوار شهر سبزپوش شده و رخ شادی به خود می‌گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه  سلام الله علیها برپایی ایستگاه‌های صلواتی کریمانه را دومین محور برنامه‌های جشنواره مردمی کرامت عنوان کرد، گفت: در دهه کرامت ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه‌های فرهنگی و ایستگاه‌های خدماتی متشکل از غرفه‌های کودک، نوجوان خانواده و نمایشگاه‌های فرهنگی در حد وسع و توان مردم در سطح شهر برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام بهشتی پور ادامه داد: سومین محور برنامه‌های مردمی دهه کرامت، اعزام کاروان‌های زیارتی کرامت است که در قالب این طرح آستان مقدس بانوی کرامت با همکاری مؤسسات مختلف کسانی را که تاکنون موفق به زیارت امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه  سلام الله علیها نشده‌اند را به زیارت اعزام کرده و بستر اسکان و پذیرایی این زائران زیارت اولی  با آستان مقدس بوده و برپایی و تشکیل این کاروان‌ها از سوی بخش مردمی صورت می‌گیرد.

وی مسابقه حدیث کرامت را مسابقه محوری طراحی‌شده از سوی آستان مقدس در دهه کرامت عنوان کرد، گفت: در قالب این مسابقه شرکت‌کنندگان با احادیث، مقام و فضایل امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه  سلام الله علیها آشنا می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: برپایی جشن‌های مردمی کرامت که در هیات‌ها و تکایا برگزار می‌شود، نورافشانی و نورباران و نذر شادی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است که منظور از نذر شادی در این طرح، دعوت چهره به چهره کسبه برای مشارکت در برنامه‌های مردمی دهه کرامت است  و حتی این نذر شادی می‌تواند ظرفی از شکلات باشد که به مناسبت دهه کرامت بر روی ویترین مغازه‌ها قرار داده می‌شود.

حجت‌الاسلام بهشتی پور همچنین از برپایی جشن دختران آفتاب همزمان با سالروز  ولادت حضرت معصومه  سلام الله علیها خبر داد، گفت: در این روز می‌توان از دختران نمونه و فعال در محله‌ها تجلیل کرد و همچنین به مناسبت روز دختر محفل جشنی به همین مناسبت در آستان بانوی کرامت برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: حیات‌های مذهبی و تکایا بر اساس محورهایی که بیان شد می‌توانند همزمان با دهه کرامت در سطح شهر فعالیت کنند و همچنین از سوی ستاد دهه کرامت ۱۰ نقطه محوری  و ۱۰ پایگاه کرامت در سطح استان تشکیل‌شده که مردم در قالب این پایگاه‌ها می‌توانند در برپایی برنامه‌های جشن مشارکت داشته باشند.(p1)