به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، کمال ثریا اردکانی در گفت و گویی با اشاره به اینکه زائران غیر ایرانی حرم کریمه اهل بیت(س) برای دریافت خدمات ویژه باید به دفاتر خدمات زائر امور بین‌الملل مراجعه کنند، اظهار کرد: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، برنامه‌های معرفتی، نشست‌های اعتقادی و مشاوره، آیین های مناسبتی، تورهای حرم‌شناسی و حلقه‌های معرفت از جمله برنامه‌هایی است که برای زائران خارجی دنبال می‌شود..

رئیس اداره امور بین‌الملل از استقرار دفاتر ویژه توریست‌ها و گردشگران در صحن امام هادی علیه‌السلام یاد کرد و گفت: بخش عربی، اردو و آذری و امور مراجعان در صحن صاحب‌الزمان و دفتر بانوان نیز در ورودی درب ۱۸ حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به میزبانی از ۱۸ هزار و پانصد زائر غیر ایرانی از ۳۷ کشور در قالب ۱۸۰کاروان زیارتی و ۷۶۰۰ توریست از بیش از ۷۱ کشور دنیا در سه ماهه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: در بخش توریست ها فرانسه،آلمان، هلند، ایتالیا و اسپانیا بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند که از این تعداد ۵۴ درصد بانوان و ۴۶ درصد آقایان هستند. در بخش زائران غیر ایرانی نیز کشور های  آذربایجان، عراق، پاکستان، هند و لبنان بیشترین زائران را به خود اختصاص داده اند.

رئیس اداره امور بین الملل گفت: در بخش زائران غیر ایرانی حدود ۲۰ تور حرم شناسی و حدود ۳۶۰ حلقه معرفتی و در بخش توریست حدود ۵۴ نشست تخصصی و جلسات پرسش و پاسخ و بیش از ۹۰ تور حرم شناسی برای این زائران  در فصل بهار برگزار شده است.

ثریااردکانی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲۶ هزار توریست و زائر از خدمات آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها استفاده کرده‌اند، عنوان کرد: با توجه به اینکه بخشی از زائران و توریست‌ها در ساعاتی خارج از ساعات فعالیت دفاتر امور بین‌الملل به حرم مطهر مراجعه می‌کنند و یا برخی از آنها از سوی خادمان قابل شناسایی نیستند، می‌توان گفت آمار زائران و توریست‌های آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) بیشتر از آمارهای مذکور است.

وی اضافه کرد: دفاتر خدمات زائر اداره امور بین‌الملل از ساعت ۹ تا ۱۵ و ۱۷ تا ۲۲ آماده خدمات‌رسانی است و افراد نیز برای کسب اطلاعات بیشتر یا هماهنگی جهت حضور زائران می‌توانند با شماره‌های ۰۲۵۳۷۱۷۵۳۰۹ امور مراجعه‌کنندگان، ۰۲۵۳۷۱۷۵۸۰۹ بخش عربی، ۰۲۵۳۷۱۷۵۸۱۱ بخش آذری و ۰۲۵۳۷۱۷۵۸۱۰ بخش اردو تماس حاصل فرمایند.(t2)