به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، استان هرمزگان یکی از ۱۱ استانی است که با مشارکت مجموعه‌های مختلف مردمی، اجرای برنامه‌های فرهنگی جشنواره مردمی کرامت را به صورت ویژه دنبال می‌کند.

کانون فرهنگی هنری امام‌المنتظر(عج) روستای کردر رضوی شهرستان میناب یکی از مجموعه‌های فعال فرهنگی در سطح استان هرمزگان است که هر ساله برنامه‌های مختلفی را در دهه کرامت به صورت ویژه دنبال می‌کند اما طی دو سال اخیر با حمایت ویژه جشنواره مردمی کرامت برنامه‌ریزی‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

هم‌زمان با آغاز دهه کرامت و سالروز ولادت فرخنده حضرت معصومه سلام‌الله علیها دوازدهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی «آسمان هشتم» به میزبانی کانون فرهنگی هنری امام‌المنتظر(عج) با حضور خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در روستای کردر رضوی آغاز به کار کرده است.

مسابقات جشنواره آسمان هشتم در بخش‌های فرهنگی هنری شامل حفظ و قرائت قرآن، حفظ ۴۰ حدیث رضوی، اذان و سرود و ورزشی شامل فوتسال، والیبال، دوچرخه سواری، دومیدانی و بازی‌های محلی ازجمله «توپ هو وا» و در دو بخش نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی «آسمان هشتم» ۱۱ مرداد ماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی در روستای کردر رضوی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، روز گذشته مراسم استقبال از کاروان سفیران کریمه در گلزار شهدای گمنام میناب و جشن بزرگ میلاد بانوی کرامت در بیت‌الزهرا(س)، همایش عفاف و حجاب در مسجد جامع و همایش ۵۰۰ نفری دختران در حسینیه امام رضا علیه‌السلام کردر رضوی برگزار شده است.

همچنین، هشت جشن مردمی به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت در قالب جشنواره مردمی کرامت با حضور خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در شهرستان میناب برگزار می‌شود.

حضور کاروان سفیران کریمه در بخش‌های توکهور هشتبندی، بخش سندرک و شهرستان‌های سیریک و جاسک از دیگر برنامه های دهه کرامت در شرق استان هرمزگان است که با محوریت کانون فرهنگی هنری امام‌المنتظر(عج) انجام می‌شود.