به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست شورای زکات استان قم که در سالن محراب برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح «احسان احسن» در راستای رفع مشکل ازدواج نیازمندان عنوان کرد: مردم در هر صحنه‌ای که نیاز بوده به میدان ورود و در راستای اهداف نظام اسلامی مشارکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طی چهار ماه گذشته کمک‌های مردم به کمیته امداد ۱۸ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: استان قم رتبه نخست صدقات کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست سال بر اساس دریافتی‌های انجام شده نسبت به سه ماه نخست سال گذشته ۱۳۶ درصد رشد داشته‌ایم که این یک توفیق الهی است؛ در مورد زکات واجب سال گذشته ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جذب داشته اما امسال این آمار به ۱۷۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه زکات فطریه قمی‌ها با رشد ۸۴ درصدی به ۳۵۸ میلیون تومان رسیده است، گفت: در چهار ماهه اخیر ۱۴ میلیارد تومان درآمد داشته و بخش زکات یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از این مبلغ را به خود اختصاص داده است که ۳۷ درصد این مبلغ در بخش عمرانی هزینه شد و ۶۳ درصد نیز به حساب فقرا واریز شده است.

میرشکار با بیان اینکه پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در راستای درمان نیازمندان هزینه کرده‌ایم، گفت: این روزها به علت مشکلات اقتصادی مراجعات مردم به کمیته امداد دو برابر شده و آمار مراجعات به دو هزار و ۸۰۰ مورد در ماه‌های اخیر رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم یادآور شد: در طرح «احسان احسن» علاوه بر استفاده از ظرفیت مردم به دنبال استفاده از مشارکت دستگاه‌ها، نهادها، شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف هستیم تا بتوانیم با پرداخت ۱۳ میلیون تومان به هر فرد، برای تامین جهیزیه هزار و ۱۱۰ دختر نیازمند اقدام کنیم.(p2)