به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خانم خراسانی، در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر یکی از شرایط موفقیت در زندگی مشترک را هدفمند بودن زندگی عنوان کرد و گفت: هدف از ازدواج رسیدن به ثروت، زیبایی و یا حتی تولد فرزند نیست بلکه هدف از زندگی مشترک حرکت در مسیر بندگی و عبودیت خداوند است و زن و شوهر در این زمینه باید به‌ صورت توأمان یاری گر یکدیگر باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: امام صادق علیه‌السلام در حدیثی می‌فرمایند: «اگر مردی فقط به خاطر مال و زیبایی با زنی ازدواج کند، آن مال و زیبایی روزی او نمی‌شود، اما اگر به خاطر دین‌داری زن، با او ازدواج کند خداوند عزیز و بلندمرتبه، مال و جمال آن زن را رزق و روزی او می‌کند و وقتی خدا چیزی را روزی کند، انسان تمام بهره و لذت مادی و معنوی را از آن می‌برد و با آن رزق به آرامش در زندگی می‌رسد.

وی تصریح کرد: بر اساس این حدیث هدف از ازدواج نباید رسیدن به امور دنیوی باشد بلکه دین‌داری و رسیدن به زندگی مؤمنانه ملاک گزینش و زندگی با همسر است.

خراسانی به حدیث دیگری از حضرت رسول اشاره کرد و گفت: کسی که فقط به خاطر زیبایی با زنی ازدواج کند آن چیزی را که دوست داشت به آن نمی‌رسد و کسی که فقط به خاطر مال با زنی ازدواج کند خدا او را به همان مال وامی‌گذارد پس بر شما باد ازدواج با زن دین‌دار.

وی با بیان اینکه  زندگی حضرت زهرا و امام علی علیهماالسلام بهترین الگو برای امت اسلام است، افزود: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در طول زندگی کوتاه اما پربرکت خود هرگز امام علی علیه‌السلام را به خشم نیاورده و شرم داشتند که از امام چیزی را طلب کنند که ایشان برای تهیه آن در تنگنا قرار گیرند.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت رسول از امام علی علیه السلام پرسیدند که فاطمه را چگونه یافتی ایشان فرمودند بهترین همکار در بندگی خدا؛ برای بانوان جامعه اسلامی نیز شایسته است که از الگوی برتری مانند حضرت زهرا سلام‌الله علیها تبعیت کنند.

خراسانی یادآور شد: معیار تشکیل خانواده در اسلام ارزشی بوده و نه احساسی، زیرا انتخاب همسر بر معیار احساس و امور مادی عمر زندگی مشترک را کوتاه می‌کند.(p2)