به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس معصومه سلام‌الله علیها، سعید سیاهلویی در دیدار مدیران حرم مطهر با آیت‌الله سعیدی در سالن امام خامنه‌ای به تبیین برخی از خدمات مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات حرم مطهر پرداخت و اظهار داشت:  فعالیت‌های این مدیریت در سه حوزه دسته‌بندی‌شده است که مسئله شبکه و زیرساخت‌های حرم مطهر یکی از این سه گروه کاری است.

مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات حرم مطهر به بررسی برخی از اقدامات این مدیریت در ۴ ماهه اخیر در حوزه زیرساخت‌ها پرداخت و عنوان داشت: حذف سرورهای قدیمی، به‌روزرسانی تجهیزات شبکه و تعریف فایروال بومی سخت‌افزاری از اهم اقدامات ۴ ماهه اخیر بوده است.

وی ادامه داد: نصب آنتی‌ویروس ایرانی به‌عنوان یک کالای نرم‌افزاری ایرانی به‌جای آنتی‌ویروس‌های خارجی از دیگر اقدامات مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است.

سیاهلویی در ادامه از جایگزین کردن نرم‌افزارهای تولید داخل در حوزه دوربین‌های مداربسته خبر داد و گفت: درگذشته برای اضافه کردن یک دوربین باید تا ۱ میلیون تومان برای مجوز نرم‌افزار خارجی هزینه می‌شد این در حالی است که با جایگزین کردن نرم‌افزارهای ایرانی، این مسئله مرتفع شده است.

مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات حرم مطهر از گسترش شبکه‌های داخلی آستان خبر داد و گفت: نرم‌افزار نذورات در حال آماده‌سازی است و اتصال به شبکه حرم مطهر به‌زودی انجام خواهد شد.

سیاهلویی از به‌روزرسانی هفتگی در برابر حملات امنیتی  که عمدتاً از سوی هکرهای سعودی، روسی و اسرائیلی انجام می‌شود خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات انجام شده، راه اندازی تلویزیون اینترنتی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها است.

مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات حرم مطهر تولید نیاز نرم‌افزاری حرم مطهر را اولویتی مهم توصیف کرد و گفت: سامانه جامع منابع انسانی، نرم‌افزار تغذیه و شبکه اجتماعی ویژه کارکنان حرم مطهر از جلمه تولیدات واحد فناوری اطلاعات حرم مطهر است.(p1)